صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

کلیپ بامزه دورتموند

بازگشت شوکه‌کننده کلوپ

سیدعلی بلندنظر
خبرنگار


یورگن کلوپ سه ماه بعد از جدایی شوکه‌کننده‌اش از لیورپول به نیمکت برمی‌گردد. مربی 57 ساله در ژانویه جهان فوتبال را شگفت‌زده کرد وقتی گفت در پایان فصل از قرمزها می‌رود و می‌خواهد زمان بیشتری را دور از فوتبال سپری کند. او در آخرین مسابقه به عنوان مربی لیورپول برابر ولورهمپتون با دو گل به پیروزی رسید و جای خود را به آرنه اسلوت هلندی داد.
مربی آلمانی این تابستان را خوش می‌گذراند و به جاهای مختلفی رفته؛ از حضور در فینال یورو 2024 تا کنسرت تیلور سوییفت ضمن اینکه در حال ساختن ویلایش در مایورکا است. حالا اما قصد دارد به نیمکت مربیگری تیم سابقش، بوروسیادورتموند برگردد برای دیدار خداحافظی که برای دو بازیکن سابق تیم، لوکاژ پیژچک و یاکوب بلاژیکوفسکی ترتیب داده‌اند.
این بازی خداحافظی 17 شهریور برگزار می‌شود و خبر آن با یک ویدیوی بامزه در اینستاگرام دورتموند اعلام شده است. این فیلم با تماس دو بازیکن سابق دورتموند شروع می‌شود که به دنبال مربی برای دو تیم این دیدار می‌گردند. پیژچک می‌گوید: «رفیق، ما بازی خداحافظی داریم، می‌دانستی؟ ما مربی لازم داریم و من فکری دارم، باید به مربی بازنشسته زنگ بزنیم.» ناگهان کلوپ به این تماس تصویری ملحق می‌شود با لبخندی روی صورتش در حالی که عینک آفتابی زده و تیشرت سفیدی به تن دارد. کلوپ می‌گوید: «شما بالاخره بازی خداحافظی برگزار می‌کنید. خدای من، حتماً می‌خواهید قبل از مسابقه تمرین کنید. دیوانه شده‌اید؟»
بازیکنان سابق کلوپ به حرف‌های او می‌خندند قبل از اینکه دعوایشان بشود بر سر اینکه کلوپ مربی کدامشان باشد. کلوپ اما اهمیتی نمی‌دهد و می‌گوید: «اصلاً برایم فرقی نمی‌کند، قبلاً هم همینطور بودم. پنج دقیقه قبل از بازی به آن فکر می‌کنم.» بعد ادامه می‌دهد: «بلیت‌های بازی تمام شده؟ اگر به عنوان مربی نمی‌آمدم، بلیتش را می‌خریدم.»
کلوپ مربی فوق‌العاده محبوبی در دورتموند است. او در هفت سال کار در دورتموند در بوندس‌لیگا، جام حذفی آلمان و سوپرجام آلمان هر کدام دو بار به قهرمانی رسید قبل از اینکه در سال 2015 از تیم جدا شود. لیورپول در کمین نشسته بود و کلوپ این تیم را در سال 2020 به نخستین قهرمانی‌اش در لیگ برتر بعد از 30 سال رساند. او در آنفیلد هم اسطوره شد و علاوه بر قهرمانی سال 2019 لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا، جام حذفی و دو جام اتحادیه با این تیم به دست آورد. اما گفت انرژی‌اش تمام شده و می‌خواهد یک سال استراحت کند اما همواره نام او در ارتباط با تیم‌های بدون مربی مطرح می‌شود، ازجمله تیم ملی انگلیس بعد از جدایی گرت ساوت‌گیت. حالا یک مسابقه نمایشی او را به نیمکت برمی‌گرداند.

جستجو
آرشیو تاریخی