صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مارسکا در برابر گواردیولا

نبرد بزرگ و زودهنگام آبی‌ها

منچسترسیتی تلاش برای رسیدن به پنجمین قهرمانی لیگ برتر را در استمفوردبریج و بازی با چلسی آغاز می‌کند. دو تیم 15 روز قبل در امریکا به مصاف هم رفتند که سیتی با هت‌تریک برنده کفش طلای فصل قبل، ارلینگ هالند 4 بر 2 پیروز شد.
پیروزی در پنج بازی آخر فصل قبل و رسیدن به رتبه ششم برای ماندن موریسیو پوچتینو روی نیمکت آبی‌ها کافی نبود و مربی آرژانتینی بعد از 10 ماه با توافقی دوجانبه از چلسی جدا شد تا انزو مارسکا چهارمین مربی قطعی تیم از زمان آمدن تاد بولی به عنوان مالک چلسی شود. مقامات باشگاه همچنان برای تقویت تیم ولخرجی می‌کنند و تا الان برای 10 بازیکن 150 میلیون پوند داده‌اند، مارسکا هم که روی مربیگری تمرکز دارد، بعد از پیش فصل پرفراز و نشیب تیمش امیدوار به شروعی دلگرم‌کننده است.
مربی قهرمان فصل قبل چمپیونشیپ با لسترسیتی در شش بازی‌اش در تابستان تنها یک برد داشته و بعد از باخت به سیتی برابر رئال مادرید شکست خورده و هفته قبل هم در خانه مقابل اینترمیلان یک بر یک متوقف شد. بازی امشب اما برای او فوق‌العاده هیجان‌انگیز است چون باید در برابر پپ گواردیولا قرار بگیرد که در سیتی دستیارش بوده و به روند شش بازی بدون پیروزی برابر سیتی پایان دهد. اما آبی‌ها با کسب 67 امتیاز در بازی‌های اولشان در فصل‌های مختلف لیگ برتر رکورددار هستند.
من‌سیتی در این سال‌ها تیم اول فوتبال انگلیس بوده و در پایان فصل گذشته به رکورد بی‌سابقه چهار قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رسید. آبی‌آسمانی‌پوشان در طول فصل تنها سه باخت داشتند و حالا می‌خواهند هفتمین قهرمانی را در هشت فصل اخیر به دست آورند در نهمین و شاید آخرین فصلی که با گواردیولا کار می‌کنند. سیتی هم پیش فصل خیلی خوبی را پشت‌سر نگذاشت البته این تیم بسیاری از بازیکنانش را در اختیار نداشت، بعد از باخت به سلتیک و میلان، با بارسلونا 2 بر 2 مساوی کردند و در ضربات پنالتی باختند و بعد هم بازی هیجان‌انگیز شش‌گله با چلسی را بردند.
گواردیولا هفته قبل با قهرمانی در سوپرجام انگلیس هجدهمین جامش با سیتی را برد، آنها بعد از تساوی یک بر یک برابر منچستریونایتد در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند. سیتی در چهار بازی آخرش در بریج شکست نخورده ضمن اینکه در 12 تا از 13 فصل گذشته بازی اولشان در لیگ را برده‌اند؛ تنها استثنا سه سال قبل در زمین تاتنهام بود که با یک گل شکست خوردند.

 

اخبار تیمی

تنها غایب چلسی، کاپیتان ریس جیمز است که مصدومیت همسترینگ را درمان می‌کند هرچند در بازی یکی مانده به آخر فصل اخراج شده و برای این بازی محروم است، احتمالاً مالو گاستو جای او را در دفاع راست می‌گیرد.
اسکار باب به دلیل شکستگی نازک‌نی سه تا چهار ماه نمی‌تواند سیتی را همراهی کند، شاید خرید جدید تیم، ساوینیو برای اولین بار در لیگ برتر بازی کند و جای باب را در سمت راست خط میانی سه نفره بگیرد. ستاره خط میانی سیتی، رودری هم در این بازی حضور نخواهد داشت، او در فینال یورو 2024 دچار مصدومیت همسترینگ شد و بعد از تعطیلات تمدیدشده تابستانی هنوز با سیتی تمرین نکرده است، احتمالاً جای او را ماتئو کوواچیچ بگیرد. سه بازیکن تیم ملی انگلیس، فیل فودن، کایل واکر و جان استونز هم در بازی سوپرجام حاضر نبودند و شاید به این بازی نرسند.

جستجو
آرشیو تاریخی