صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هفت - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هفت - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

ایتالیا

میلان-تورینو، در روز اول فصل
خاطره‌بازی با ماشین زمان
میلان-تورینو، در اولین بازی فصل. پیش از این هم دو تیم فصل خود را با این بازی در سن‌سیرو آغاز کرده‌اند؛ یک بار در فصل 2017-2016 اما واقعیت این است که با ماشین زمان می‌خواهیم کمی عقب‌تر برویم، 15 سال قبل در 19 آوریل 2009.
هفته سی و دوم سری A مصاف تیم‌های کارلو آنچلوتی و جانکارلو کامولزه بود که وضعیت متفاوتی داشتند. روسونری اشتیاق سهمیه لیگ قهرمانان را داشت و از پنج بازی آخرش 13 امتیاز گرفته بود با درخشش فیلیپو اینتزاگی که مقابل آتالانتا هت‌تریک کرد، دو گل به سیه‌نا زد و یک گل وارد دروازه لچه کرد. آن طرف تورینو برای بقا می‌جنگید و با برد مقابل کاتانیا روحیه خوبی گرفته بود. خط حمله میلان را اینتزاگی و پاتو تشکیل می‌دادند و مثلث خط میانی متشکل از دیوید بکام، آندره‌آ پیرلو و ماسیمو آمبروزینی بود، خط دفاع هم ماتئو فلامینی، فیلیپ سندروس، پائولو مالدینی و جانلوکا زامبروتا را داشت. گل اول در دقیقه 13 با کرنر بکام و ضربه سر اینتزاگی زده شد و این همکاری درست قبل از پایان نیمه اول به گل دوم انجامید. هت‌تریک اینتزاگی در دقیقه 60 کامل شد، این بار با پاسی از رونالدینیو که در پایان نیمه اول جای پاتو را گرفت. اینتزاگی همیشه به تورینو خوب گل می‌زند و این اولین هت‌تریک او نبود.
با درخشش کاکا این پیروزی مقتدرانه‌تر شد، ابتدا پنالتی را گل کرد و بعد از آنکه میهمان یکی از گل‌ها را پاسخ داد، به آمبروزینی پاس گل داد تا میلان 5 بر یک پیروز شود. بعد از آن دو پیروزی مقابل پالرمو و کاتانیا به دست آوردند تا تیم آنچلوتی سهمیه لیگ قهرمانان را در آن فصل بگیرد.

هفته آغازین سری آ
رقابت تکراری اینتر و یوونتوس
پس از پایان سلطنت 9 ساله یوونتوس بر سری‌آ در سال 2020، هیچ‌کس قهرمانی را حفظ نکرده است، اما اینترمیلان به آرامی خودش را نسبت به سایر تیمها مطرح‌تر کرده است. برخلاف ناپولی، اینتر با مربیگری ایتنزاگی ادامه می‌دهد و اخراج هلدینگ سونینگ هم باعث شده تا ثبات را در سطح مالکیت به ارمغان بیاورد. برای اولین بار در چهار تابستان اخیر، اینتر نام بزرگی را نفروخت. آنها زیلینسکی و مهدی طارمی را هم به ترکیب خود اضافه کرده‌اند و به همین دلیل، به نظر می‌رسد که بیست و یکمین اسکودتو را به تالار افتخارات خود اضافه خواهند کرد.
فصل سری آ برای شروع جذابیت‌ها آماده است، زیرا اینترمیلان با ترکیبی مقتدر و تداوم در مربیگری، بار دیگر به عنوان اصلی‌ترین گزینه قهرمانی ظاهر می‌شود. در همین حال، یوونتوس با یک سیستم جدید مربیگری تحت رهبری تیاگو موتا با چالش‌هایی مواجه است و باشگاه‌هایی مانند ناپولی و آتالانتا قصد دارند معادلات رتبه‌های بالای جدول را بر هم بزنند. انتظارات با خریدهای جدیدی مانند آلوارو موراتا در میلان و تغییرات مربیگری در تیم‌های مختلف افزایش می‌یابد. فصل جدید نوید غیرقابل پیش‌بینی بودن و شگفتی‌های بالقوه را می‌دهد زیرا باشگاه‌ها برای موفقیت در یک چشم‌انداز رقابتی شدید تلاش می‌کنند.
با غیرقابل پیش‌بینی بودن در هر مرحله، فصل جدید سری آ برای تحولات هیجان‌انگیزی آماده شده است، جایی که غول‌های تثبیت شده و مدعیان نوظهور برای برتری رقابت می‌کنند و این، نیاز به ثبات در مربیگری و عملکرد بازیکنان را بیش از پیش به چشم می‌آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی