صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هفت - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هفت - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

آغاز دوران پسا کلوپ

رونمایی از لیورپول اسلوت در ایپسویچ

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار


نخستین مسابقه روز دوم هفته اول لیگ برتر انگلیس، از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه پورتمن رود شهر ایپسویچ، بین لیورپول و ایپسویچ تاون برگزار می‌شود. برای اولین بار پس از ۹ سال، یک سرمربی دیگر بجز یورگن کلوپ، هدایت قرمزهای آنفیلد در یک رقابت لیگ برتری را برعهده دارد و مانند قانون نانوشته فصول گذشته، لیورپول فصل را در تقابل با یک تیم تازه لیگ برتری شده آغاز خواهد کرد. در چهار فصل از پنج فصل اخیر، کار لیورپول در فصل مقابل یک تیم تازه‌وارد آغاز شده و به سه برد و یک تساوی در رقابت‌های قبلی خود رسیده است‌. شکست‌ناپذیری در ۱۱ مسابقه افتتاحیه قبلی لیگ پس از شکست مقابل وست‌برومویچ در فصل ۲۰۱3-۲۰۱2، هواداران لیورپول را به یک شروع خوب با اسلوت امیدوار می‌کند.
تجربه نشان داده که سرمربیان جدید پس از جانشینی یک مربی اسطوره‌ای و محبوب، کار سختی برای تحمل کردن فشار روانی ناشی از این جابه‌جایی دارند و همین موضوع، کیفیت کار این مربیان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. دیوید مویس که در زمان هدایت اورتون یکی از بهترین مربیان انگلیسی حاضر در لیگ برتر بود، پس از جانشینی سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد، تبدیل به یک مربی شکست‌خورده شد و اسلوت، برای دچار نشدن به سرنوشت مویس نیاز به یک شروع پرفروغ در خانه ایپسویچ دارد.
عملکرد خوب و نمایش تماشاگرپسند در مسابقات پیش‌فصل، هواداران لیورپول را به یک فصل رؤیایی با اسلوت امیدوار کرده است اما چالش‌های اصلی این تیم، از میانه فصل و با شدت گرفتن فشار بازی‌ها آغاز خواهد شد. چالش‌هایی از قبیل افزایش سن ستارگانی چون فان‌دایک و صلاح، مصدومیت بازیکنان کلیدی، نداشتن یک هافبک دفاعی تخصصی و مقایسه مداوم سبک بازی تیم اسلوت با کلوپ. برای رقابت در کورس قهرمانی با دو تیم آماده منچسترسیتی و آرسنال، لیورپول نیاز به افزایش کیفیت در فاز دفاعی زیر نظر اسلوت دارد و این موضوع، بدون تقویت مناسب خط میانی و خط دفاعی ممکن نیست.
تا اینجای فصل نقل و انتقالات، لیورپول تنها تیم لیگ برتر انگلیس بوده که خریدی را ثبت نکرده است و پاسخ منفی زوبیمندی اسپانیایی به پیشنهاد این تیم، با خشم و ناراحتی هواداران لیورپول همراه بود. برای پایان دادن به این جو منفی پیرامون مدیریت تیم، هیچ چیز بهتر از یک شروع قاطع و پرگل در هفته اول لیگ به قرمزها کمک نمی‌کند. امید اصلی لیورپول در این مسابقه، مثل همیشه محمد صلاح خواهد بود. با ۸ گل در هفته اول، هیچ بازیکنی بیش از صلاح در هفته نخست لیگ برتر انگلیس گلزنی نکرده و این ستاره مصری، در رقابت امروز به دنبال عبور از رکورد وین رونی، فرانک لمپارد و آلن شیرر خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی