صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هفت - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و هفت - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مصاف شاگردان الونسو با اشتورتگارت

لورکوزن تشنه جام سوم

بایرلورکوزن فصل قبل دست‌نیافتنی بود و توانست به سلطه 11 ساله بایرن مونیخ بر بوندس‌لیگا پایان دهد ضمن اینکه قهرمان جام حذفی آلمان هم شد. تنها شکست رسمی این تیم در فصل قبل در فینال لیگ اروپا برابر آتالانتا بود که اجازه نداد سه‌گانه تاریخی‌شان کامل شود. اما در رقابت‌های داخلی تیم ژابی آلونسو 40 بازی نباخته است، در واقع از باخت 3 بر صفر برابر بوخوم در آخرین دیدار فصل 2023-2022. حالا می‌خواهند فصل جدید را از همان جایی شروع کنند که تمام کرده بودند و پای یک جام در میان است. لورکوزن امشب در سوپرجام آلمان با نایب قهرمان فصل قبل، اشتوتگارت دیدار می‌کند.
برای پیروزی بر لورکوزن و پایان دادن به این روند درخشان کاری فوق‌العاده لازم است به‌خصوص با توجه به اینکه باشگاه توانسته تابستان در برابر شایعات و تلاش‌ها برای جذب ستاره‌هایی مثل جاناتان تاه، الکس گریمالدو، جرمی فریمپونگ و فلورین ویرتز مقاومت کند و چند بازیکن خوب از جمله ژینوئل بلوسیان مدافع و الکس گارسیای هافبک را جذب کند. مربی اسپانیایی با تمام قدرت به مصاف اشتوتگارت می‌رود تا سومین جام فصل را به دست آورد و برای دیدار هفته آینده مقابل بوروسیامونشن گلادباخ در نخستین هفته بوندس‌لیگا آماده شود.
اشتوتگارت پدیده فصل قبل بود و بیش از هر تیم دیگری به لورکوزن نزدیک شد، در دو بازی لیگ با این تیم مساوی شد و در یک‌چهارم نهایی جام حذفی مسابقه هیجان‌انگیز پنج گله را باخت. تیم سباستین هوینس که تنها از طریق موفقیت در پلی‌آف در بوندس‌لیگا ماندنی شده بود، در نهایت بایرن مونیخ را برای دومی کنار زد. موفقیت برای این تیم هزینه داشت و کاپیتان والدمار آنتون و سرهو گیراسی که با 28 گل بهترین گلزن تیم بود، به بوروسیادورتموند رفتند و مدافع کلیدی تیم، هیروکی ایتو راهی بایرن مونیخ شد اما الکس نوبل، دروازه‌بان بایرن را گرفتند و قرارداد دنیز اونداف از برایتون قطعی شد. این مهاجم تیم ملی آلمان که در فصل اولش در بوندس‌لیگا 18 گل زد، می‌تواند با خرید تابستانی تیم، ارمدین دمیروویچ بوسنیایی خط حمله ترسناکی را تشکیل دهد. دمیروویچ در فصل قبل 15 گل و 9 پاس گل برای آگزبورگ داشت.
لورکوزن هفته گذشته 4 بر یک به آرسنال باخت اما اشتوتگارت، پیش‌فصل را بدون باخت به پایان رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی