درویش می‌توانست به راحتی عطیه‌الله را سرخ‌پوش کند

قرارداد با سوچی کلید انتقال نافرجام

در حالی که پرسپولیس از روز‌های اول نقل و انتقالات به دنبال یحیی عطیه‌الله بود، این مدافع چپ با قراردادی قرضی به الاهلی، بزرگترین باشگاه مصر پیوست. باشگاه سوچی روسیه ابتدا قرارداد این مدافع مراکشی را سه فصل تمدید کرد و دست آخر او را به صورت قرضی به الاهلی فرستاد.
 این در حالیست که گاریدو روی جذب این بازیکن بسیار اصرار داشت اما درویش در جذب این بازیکن ناتوان بود. شاید اگر رضا درویش کمی هوشیار‌تر بود و بر ارکان مدیریتی فوتبال تسلط کافی داشت، اکنون یحیی به جای لباس سرخ‌های قاهره مصر، لباس سرخ پرسپولیس را بر تن می‌کرد!
  در تشریفات بین‌المللی موضوع همکاری بین باشگاه‌ها به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی در دنیای فوتبال همیشه مطرح بوده و این موضوع برای تبادل بازیکن، ایجاد کمپ‌های تمرینی، افزایش توان آموزشی و موارد فرهنگی یا حتی سیاسی مورد توجه است. در همین راستا، چند باشگاه ایرانی که در صدر آنها، باشگاه سپاهان است توجه زیادی به عقد قراردادهای بین‌المللی نشان داده و همین حالا خواهرخوانده تعدادی از باشگاه‌‌های خارجی است.
 فصل گذشته استقلال تهران با باشگاه سوچی روسیه یک پیمان خواهرخواندگی امضا کرد که این قرارداد تا پایان سال 2026 اعتبار دارد و در صورت درخواست طرفین قابل تمدید است. موضوع این توافقنامه فعالیت‌های مشترک برای توسعه فوتبال در سوچی و تهران است. پیرو این قرارداد تیم‌ها این فرصت را خواهند داشت که بازیکنان خود را مبادله کنند، آنها را با گزینه‌ای برای خرید قرض بدهند و همچنین در صورت فروش آنها به باشگاه‌های ثالث، سود کسب کنند.
 این قرارداد در حالی با استقلال امضا شد که پیشنهاد باشگاه سوچی ابتدا به دست مدیران پرسپولیس رسیده بود اما با سهل‌انگاری همیشگی و افکاری قدیمی، سوچی در حد پرسپولیس دانسته نشد و چند ماه بعد همان سوچی گریبان پرسپولیس را گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی