خبر

پرسپولیس - ذوب با VAR
بازی عصر پنجشنبه پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن قطعاً با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.
میثم حیدری که در مسابقه تدارکاتی روز شنبه و تست دستگاه وی‌ای‌آر در اراک به‌عنوان داور چهارم حضور داشت، داور چهارم دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن است.
حسین زیاری هم که روز شنبه در اراک حضور داشت و کمک داور وی‌ای‌آر بود، در کنار بنیادی‌فر در اتاق وی‌ای‌آر به‌عنوان کمک حضور دارد.
این نخستین استفاده از وی‌ای‌آر در فصل جدید لیگ برتر است و برای اولین بار در فوتبال ایران خواهد بود که در یک مسابقه غیر از دربی، این تکنولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سهام عمده پرسپولیس واگذار شد
واگذاری عمده سهام شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی که پیش از این در سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با توجه به اقدامات مشترک وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصاد و دارایی انجام شده بود، سرانجام نهایی شد.
این انتقال ۸۵ درصدی سهام، طی روزهای اخیر با پیگیری‌های مسئولین دپارتمان اقتصادی باشگاه پرسپولیس همراه شد تا در نهایت دیروز (سه‌شنبه)، ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، نهایی شد و به انجام رسید.
به این ترتیب کنسرسیوم بانکی که پیش از این نیز فعالیت و حمایت‌ آنها با نمایندگی بانک شهر آغاز شده بود، از این پس به عنوان مالک شرکت پرسپولیس با ۸۵ درصد سهام، امور باشگاه و تصمیم‌گیری‌ها را در دست خواهد داشت.
گفتنی است؛ بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین در این کنسرسیوم حضور دارند.


یک دروازه‌بان دیگر به تراکتور رفت
عرفان نجاری، دروازه‌بان زیر 21 سال پرسپولیس که فصل گذشته و بعد از درخشش در ترکیب تیم امیدها به جمع بزرگسالان راه یافته بود و قرارداد حرفه‌ای‌اش را با این تیم به امضا رسانده بود، اکنون جدیدترین بازیکنی است که تراکتور موفق به انتقال او به تبریز شده است.
نجاری که علی‌رغم سن و سال پایین، تجربه بازی در امیدهای استقلال و پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد، در لیگ دسته اول برای ویستاتوربین تهران نیز به میدان رفته بود و در فصل گذشته موفق شد نظر یحیی گل‌محمدی و وسلی ننکا را جلب کرده و به لیست بازیکنان اصلی و بزرگسال تیم پرسپولیس راه یابد.
در فصل جدید اما تراکتور به نظر می‌رسد با مشورت علیرضا بیرانوند اقدام به جذب این استعداد جوان گرفته است و او پنجمین بازیکن پرسپولیس است که در فصل بیست و چهارم راهی تبریز شده و پیراهن این تیم را در ادامه لیگ بر تن خواهد کرد.


دلیل منتفی شدن انتقال میلاد محمدی
با وجود توافقات لازم بر سر انتقال محمدی به پرسپولیس، این مدافع چپ ملی‌پوش برای نهایی کردن قرارداد خود راهی تهران شد و همه چیز برای نهایی شدن این قرارداد طبق برنامه پیش می‌رفت اما باشگاه آدانادمیرسپور در اقدامی غیرمنتظره خواستار مبلغ بیشتری برای صدور رضایتنامه محمدی شد. اقدامی که تمامی توافقات قبلی را برهم زد و باعث شد تا پرسپولیس از جذب میلاد محمدی منصرف شود. البته درحالی‌که باشگاه پرسپولیس مراحل ابتدایی برای عقد قرارداد با محمدی را پیش می‌بُرد و این مدافع ملی‌پوش آماده امضا قرارداد بود، یکی از باشگاه‌های مطرح لیگ برتری با ارسال یک پیشنهاد جالب توجه و میلیون دلاری به باشگاه آدانادمیرسپور خواستار جذب محمدی از این تیم شد. به دنبال این پیشنهاد جالب توجه، باشگاه ترکیه‌ای در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس رقمی نامعقول را برای انتقال این بازیکن خواستار شد و همین موضوع باعث شد تا انتقال محمدی به پرسپولیس منتفی شود.
 

دو نماینده پرسپولیس در قرعه‌کشی لیگ نخبگان
حسین بادامکی و امیرعلی حسینی به منظور شرکت در مراسم قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا صبح دیروز تهران را به مقصد دوحه ترک کردند تا از آنجا راهی کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا شوند. نمایندگان تیم نخست فوتبال ایران در لیگ نخبگان، چهارشنبه وارد مالزی خواهند شد و روز پنجشنبه در کارگاه‌ها و جلسات ترتیب داده شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقات حضور خواهند یافت و روز جمعه در مراسم قرعه‌کشی شرکت می‌کنند. در جریان این سفر، نمونه‌های اصلی لباس پرسپولیس برای فصل جدید این رقابت‌ها، به مقامات AFC تحویل و
معرفی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی