رقبای پرسپولیس در لیگ نخبگان

هشت تقابل سخت شاگردان گاریدو

ایلیا بهزاد اول / قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، روز جمعه برگزار می‌شود و دو نماینده ایران یعنی پرسپولیس و استقلال رقبای خود در این دوره از مسابقات را می‌شناسند. فرمت برگزاری مسابقات در این دوره، متفاوت از دوره‌های قبل است و تیم‌ها در ۴ مسابقه داخل خانه و خارج از خانه، با هشت تیم متفاوت روبه‌رو می‌شوند. در نهایت از ۱۲ تیم حاضر در هر منطقه آسیا، ۸ تیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند و در کنار ۸ تیم منطقه شرق، ۱۶ تیم مرحله حذفی مسابقات را تشکیل می‌دهند.
 هر تیم در این مسابقات، با ۴ تیم از سید یک و ۴ تیم از سید دو روبه‌رو خواهد شد و تنها محدودیت در این مسابقات، تقابل نداشتن تیم‌ها با دیگر نماینده کشور خود است. از سید نخست، العین امارات، الهلال عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق رقبای احتمالی پرسپولیس هستند. در سید دوم، احتمال برخورد پرسپولیس با النصر عربستان، الریان قطر، الوصل امارات، الاهلی عربستان و برنده دیدار شباب الاهلی امارات و الغرافه قطر وجود دارد. پرسپولیس با چهار تیم در سید نخست دیدار می‌کند که از این چهار مسابقه، دو مورد آن در تهران خواهد بود و دو مسابقه نیز در خارج از تهران و سرخ‌پوشان از سید دوم نیز با چهار حریف روبه‌رو می‌شوند که دو بازی در خانه و دو مسابقه خارج از خانه نیز برای این سید رعایت می‌شود.
 برای هر منطقه، هر باشگاه در موقعیت مشخصی در شبکه قرعه‌کشی قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، در منطقه غرب، تیم‌های سید نخست در ردیف‌های بالای جدول (A1 تا C2) و تیم‌های سید دوم در ردیف‌های پایین (A3 تا C4) قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که هر تیم با هشت تیم متفاوت از ستون‌های دیگر بازی خواهد کرد؛ بدین ترتیب و طبق این اطلاعیه، پرسپولیس در یکی از ردیف‌های (A1 تا C2) قرار خواهد گرفت.
 در صورت پیروزی سپاهان مقابل شباب الاهلی، تقابل پرسپولیس با نمایندگان عربستان، الریان قطر و الوصل امارات قطعی می‌شد اما در حال حاضر، تمام رقبای پرسپولیس از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی