صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

تمجید باقری از کاروان خادم الرضا
علی باقری، سرپرست وزارت خارجه حضور افتخارآفرین بانوان ایرانی در المپیک را نشان از وجود اهتمام و برنامه‌ریزی برای رشد و بالندگی استعداد دختران در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد. او در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «کسب بالاترین رتبه در میان کشورهای غرب آسیا در المپیک پاریس افتخاری است که دختران و پسران توانمند و با غیرت کشورمان با اهتزاز چندباره پرچم جمهوری اسلامی ایران در این بازی‌ها آفریدند.
درخشش ایران در این مسابقات از جمله حضور افتخارآفرین بانوان ایرانی نشان از وجود اهتمام و برنامه‌ریزی برای رشد و بالندگی استعداد دختران در جمهوری‌اسلامی ایران و عزم و اراده آنها برای درخشش و پیشرفت است.»


غیبت سلیمی پرچمدار در اختتامیه

آرین سلیمی تکواندوکار طلایی و یکی از پرچمداران کاروان ایران در رژه اختتامیه المپیک 2024 پاریس غایب بود. اختتامیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ یکشنبه شب در ورزشگاه  استادوفرانس پاریس برگزار شد و طبق اعلام کمیته ملی المپیک قرار بود فاطمه مجلل قایقران و آرین سلیمی تکواندوکار طلایی پرچمدار ایران در رژه باشند، اما آرین سلیمی قهرمان تکواندوی المپیک غایب بود و فاطمه مجلل به تنهایی پرچم را حمل کرد.


قرعه‌کشی دوباره هندبال نوجوانان
رقابت‌های هندبال نوجوانان پسر آسیا پنجشنبه، ۲۵مردادماه در اردن قرعه‌کشی می‌شود. کنفدراسیون هندبال آسیا (AHF) اعلام کرد با  لغو میزبانی شیراز از دهمین دوره این رویداد، قرعه‌کشی بازی‌ها مجدداً انجام می‌شود.
۱۳ تیم ایران، عراق، قطر، کویت، بحرین، عربستان، امارات متحده عربی، چین، اردن، کره‌جنوبی، ژاپن، هند و چین تایپه براساس دستورالعمل فدراسیون آسیا در سه گروه سه تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرار می‌گیرند. در قرعه‌کشی قبلی که ۱۳ اسفند ماه سال گذشته در تهران و با حضور مسئولان AHF انجام شد، تیم نوجوانان ایران با میزبانی قرعه خود را انتخاب کرد که در گروه A با هند و عراق همگروه شده بود.
 

کماجی به همرزمان شهیدش پیوست

علی کماجی، جانباز ۷۰ درصد و قهرمان بسکتبال با ویلچر، به خیل شهدا پیوست. جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس و قهرمان پر افتخار بسکتبال با ویلچر، پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از مجروحیت، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست. این ورزشکار والامقام که نماد اراده و پایداری بود، با وجود تحمل ۷۰ درصد جانبازی، همچنان با روحیه‌ای قوی به فعالیت در عرصه ورزش ادامه داد و افتخارات بسیاری را برای کشور به ارمغان آورد.  شهادت این قهرمان، جامعه ورزشی و ایثارگران کشور را داغدار کرد. یاد و نام علی کماجی همیشه در دل‌ها ماندگار خواهد ماند.
 

لیگ هندبال قرعه‌کشی می‌شود
سی و هفتمین دوره لیگ برتر هندبال باشگاه‌های ایران امروز قرعه‌کشی می‌شود. پیش از این دوشنبه 15مرداد قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان و همچنین نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی مردان باشگاه‌های کشور برگزار شد و تیم‌های شرکت‌کننده حریفان خود را شناختند. این قرعه‌کشی از ساعت 10 صبح در تالار اجتماعات فدراسیون هندبال برگزار می‌شود.
 

شاید نصیرشلال سرمربی وزنه‌برداری نماند
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، بعد از ناکامی ملی‌پوشان در المپیک 2024، بعید است در تیم ملی بماند. هر چند سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون چراغ سبز برای حضورش در تیم ملی وزنه‌برداری نشان داد. نصیر شلال می‌گوید: «صحبت‌هایی در این باره شده اما من هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام و شاید هم دیگر در خدمت تیم نباشم.»

جستجو
آرشیو تاریخی