صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

رکوردم در مسابقه مردان فینالیست شد

چهل‌امیرانی: بدشانسی آوردم

شرمینه چهل‌امیرانی تیرانداز جوان، اولین المپیک خود را با بدشانسی تمام کرد. او در ماده تفنگ 10 متر، با امتیاز ۶۳۰ بین 41 تیرانداز یازدهم شد و به فینال نرسید. چهل‌امیرانی هرچند در پاریس وقتی فینال را از دست داد، اشک می‌ریخت، اما حالا وقتی از آن حرف می‌زند، می‌خندد. او درباره نرسیدن به فینال می‌گوید: «من تا قبل از تیر آخر نفر پنجم بودم، اما در 10 تیر آخر میانگین امتیازم پایین آمد. کار بقیه را خیلی متوجه نشدم، اما کار خودم در تیر آخر سخت شد، به خاطر اینکه فشار زیادی روی من بود. البته طبیعی است که وقتی 50 تا تیر زده‌ای، برای تیرهای آخر در یک سالن گرم، انرژی کمتری هم داشته باشی. من در مسابقه سر 5 تیر اول و 10 تیر آخر خیلی اذیت شدم.»
او خودش را بدشانس می‌داند: «استرس مسابقه زیاد بود، اما استرس تنها برای من نبود و برای همه تیراندازان بود. البته فکر می‌کنم نسبت به بقیه استرس کمتری داشتم و رکورد قابل قبولی هم ثبت کردم؛ رکوردی که در مسابقه مردان به فینال رسید، اما من بدشانس بودم که رکورد تفنگ 10 متر بادی زنان رکورد بهتری بود.»
چهل‌امیرانی با اینکه برای اولین بار المپیک را تجربه می‌کرد، اما روی صعود به فینال تفنگ 10 متر حساب کرده بوده: «طبق تمریناتی که داشتم، روی صعود به فینال حساب کرده بودم. می‌دانستم رکورد خوبی ثبت می‌کنم و توانایی‌اش را هم داشتم اما تیراندازی قابل پیش‌بینی نیست. بدشانسی آوردم. کاش می‌شد با مردان مسابقه می‌دادم(باخنده) اما نشد.» او تأخیرش برای برگشت به تهران را به عدم هماهنگی برای خروج سلاحش ربط می‌دهد: «من هم باید با بچه‌ها به تهران برمی‌گشتم اما مسئولان برگزارکننده باید برای خروج سلاح‌ها مجوز می‌دادند که ناهماهنگی آنها باعث شد تا مجوز سلاح من صادر نشود و بنابراین من مجبور شدم در دهکده بازی‌های پاریس بمانم تا مجوز صادر شود.» تیرانداز المپیکی از سالن گرم مسابقات تیراندازی انتقاد می‌کند: «سالن‌های تیراندازی هیچ تهویه و وسایل سرمایشی نداشت. به خاطر اینکه لباس تیراندازی ضخیم است، گرما ما را بیشتر اذیت می‌کرد. هرچند مسئولان همه تیم‌ها به خاطر گرما به مسئولان برگزاری اعتراض کرده بودند و آنها هم قول رسیدگی و شرایط بهتر را دادند اما به خاطر اینکه قیمت دستگاه‌های تهویه هوا و کولر گران بود، کاری نکردند. البته خدا روز مسابقه به دادمان رسید و با بارش باران هوا خنک‌تر شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی