صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

عذرخواهی سرمربی کشتی آزاد از اهالی ورزش

آزادکاران تیم ملی با 3 نقره و یک برنز المپیک پاریس را ترک کردند که حالا محسن کاوه سرمربی این تیم از مردم بابت اینکه این مدال‌ها خوشرنگ‌تر نشد، عذرخواهی می‌کند.
محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بعد از پایان کار تیمش در المپیک پاریس گفت: «حق تیم ما بیشتر از اینها بود، بچه‌ها زحمت خودشان را کشیدند. من عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیریم. استحقاق تیم ما بیشتر از این بود، برای حسن یزدانی در فینال آن اتفاق افتاد. بدترین روز امیرحسین زارع مسابقه فینال بود، ولی کنارش امیرعلی آذرپیرا خودش را به دنیای کشتی نشان داد که من فکر می‌کنم او حقش بیشتر از این است.»
او همچنین درباره مصدومیت حسن یزدانی در مسابقه فینال گفت: «امیدوارم که مردم هدیه بچه‌های کشتی را قبول کنند، آنها هرکدام زحمت زیادی کشیدند. حسن یزدانی نشان داد اسطوره کشتی است؛ کسی که در ابتدای کشتی کتفش بیرون زد با این حال تمام تلاش خودش را کرد و یک دستی کشتی گرفت تا دل مردم را شاد کند. من فکر می‌کنم هیچ‌چیزی از ارزش‌های حسن یزدانی کم نمی‌کند.»
کاوه معتقد است در فینال امیرحسین زارع، داور با حریف او مدارا کرد: «امیرحسین زارع هم کنار اینکه کشتی را باخت، تیم داوری رعایت حال حریفش را کردند. اگر فیلم را دوباره ببینید، ضربه‌هایی که حریف با سر و دست به سر و صورت امیرحسین می‌زد، جای اخطار داشت. حتی مواقعی که بدون دلیل کشتی را قطع می‌کرد تا استراحت کند، باید به او اخطار می‌دادند.» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است طلاهای فرنگی باعث شده تا داوری‌ها در کشتی آزاد به ضرر ایران باشد: «گناه کشتی ما این بود که فرنگی‌کاران دو مدال طلا گرفته بودند و آنها دیگر نمی‌خواستند ایران به مدال طلا برسد. رحمان در دو روز اول عالی کار کرد و تمام حریفان خود را شکست داد. در فینال می‌دانستیم کارش سخت است و رقیب خطرناکی پیش روی اوست. نتیجه کشتی رحمان در ۲۰ ثانیه رقم خورد ولی مهم این است که رحمان زحمت زیادی کشید و شبانه‌روز در اردو تمرین می‌کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی