نقل و انتقالات

پسرخاله حسن یزدانی در تراکتور
پویا پورعلی سرنوشت جالبی در فوتبال ایران دارد. او فصل گذشته تقریباً از لیگ برتر بیرون مانده بود که مهدی تارتار او را به عنوان سهمیه فیفا (بازیکن آزاد) بعد از شروع لیگ به خدمت گرفت تا دوباره شاگردش شود. اما پورعلی بسیار بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، نشان داد و تبدیل به ستاره ملوان شد. پویا پورعلی که البته سایه شکایت ملوان به دلیل فسخ یک‌طرفه را بالای سر خود حس می‌کند، از حدود یک ماه پیش در تمرینات تراکتور شرکت کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که او آمادگی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده تا رضایت دراگان اسکوچیچ را جلب کند. نکته جالب در مورد پویا، ارتباط خویشاوندی او با حسن یزدانی است. البته پویا برخلاف پسرخاله خود هیچ‌وقت سمت کشتی نرفته و بیشتر به فوتبال علاقه‌مند بوده است.
 

خرید آرمانی گل‌گهر
آرمان اکوان شاگرد مهدی تارتار در ملوان و ذوب‌آهن حالا به جمع بازیکنان او در گل‌گهر پیوسته تا برای سومین فصل متوالی زیر نظر او فوتبالش را ادامه دهد. اکوان آخرین خرید لیگ برتری مهدی تارتار است که جایگزین علیرضا آرتا خواهد شد و در خط دفاعی این تیم به میدان خواهد رفت تا مشکلات دفاعی سیرجانی‌ها را مرتفع کند. باشگاه ملوان درحالی با جدایی آرمان اکوان موافقت کرده که گل‌گهر هزینه رضایتنامه این بازیکن را پرداخت کرد تا برخلاف تراکتور، ذوب‌آهن و خیبر خرم‌آباد، سایه شکایت این باشگاه را روی سر خود نداشته باشد. با انتقال اکوان، حضور محمدحسین مرادمند در تیم گل‌گهر منتفی شده و او حالا باید مقصد جدیدی برای خود انتخاب کند و به تیم دیگری برود.


وینگر اسبق اسپانیول آبی‌پوش شد
تیوی بیفوما وینگر کنگویی_فرانسوی با سابقه ۴۸ بازی و ۱۶ گل برای تیم ملی کنگو با عقد قراردادی به استقلال خوزستان پیوست. بیفوما ۳۲ساله که سابقه بازی در باشگاه‌های مطرحی چون اسپانیول، لاس‌پالماس، وست‌برومویچ، باستیا و بورسااسپور را در کارنامه دارد، فصل گذشته را در لیگ برتر یونان و تیم آ اِ کیفیسیا سپری کرد. این وینگر باتجربه سابقه بازی در تیم ملی جوانان و امید فرانسه را دارد اما در رده بزرگسالان برای تیم ملی کنگو بازی کرده و سابقه کاپیتانی دارد.
 

سیامک نعمتی در نساجی
سیامک نعمتی هافبک سابق پرسپولیس و تراکتور با عقد قراردادی به تیم فوتبال نساجی مازندران پیوست. نعمتی سال‌ها در پرسپولیس حضور داشت و با این تیم به افتخارات بسیار زیادی دست پیدا کرد. نعمتی که در لیگ هفدهم با نظر برانکو به پرسپولیس پیوسته بود تا لیگ بیست‌ودوم به طور متوالی در این تیم حضور داشت. سیامک حالا بعد از پرسپولیس و تراکتور پیراهن یک تیم قرمزپوش دیگری را بر تن می‌کند و امیدوار است در تیم پرطرفدار نساجی نیز بتواند عملکرد مؤثری داشته باشد. او فصل گذشته در تراکتور بازی کرد و پس از یک سال حضور در تبریز از این تیم جدا شد و در آستانه آغاز لیگ جدید به طور رسمی با نساجی مازندران قرارداد امضا کرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی