اردوگاه آبی

قرارداد رسمی هافبک گابنی با استقلال
اندونگ با لباس آبی عکس انداخت
 دیدیه اندونگ هافبک میانی که اهل گابن است، با عقد قراردادی یکساله به استقلال پیوست. این بازیکن ۳۰ ساله سابقه بازی در صفاقسی تونس، لوریان فرانسه، ساندرلند انگلیس، گنگام فرانسه، دژیون فرانسه، ینی ملطیه‌اسپور ترکیه، الریاض عربستان و ... را دارد. اندونگ همچنین برای تیم ملی کشور گابن هم بازی می‌کند. اندونگ در روزهای اخیر با استقلال تمرین هم کرده بود اما روز گذشته رسماً استقلالی شد و مدیران این باشگاه از او رونمایی کردند.


تلاش برای میزبانی در شهر قدس
تیم فوتبال استقلال در هفته دوم لیگ برتر میزبان ملوان بندرانزلی است و با توجه به اینکه هنوز در شهر تهران مشکلاتی برای برگزاری مسابقه وجود دارد، آبی‌ها 3 شهر را برای بازی هفته دوم مد نظر قرار داده‌اند. در این بین، به دلیل نزدیک بودن زمان برگزاری این مسابقه به روز اربعین و حضور پرتعداد زائران در مشهد، امکان برگزاری مسابقه در این شهر وجود ندارد. البته به باشگاه استقلال اعلام شده که مشهد می‌تواند خارج از ماه صفر پذیرای این تیم باشد اما مشکل اصلی آبی‌ها برگزاری بازی هفته دوم بود و پس از آن به نظر می‌رسد با آماده شدن ورزشگاه تختی، شاگردان نکونام می‌توانند در شهر تهران میزبان حریفان باشند. دو ورزشگاه شهر قدس و سردار آزادگان قزوین نیز گزینه‌های دیگر استقلال برای برگزاری این بازی هستند که گفته می‌شود نظر کادرفنی این تیم استفاده از ورزشگاه شهدای شهر قدس است. به همین خاطر باشگاه استقلال در تلاش است تا شرایط میزبانی از ملوان در این ورزشگاه را فراهم کند. قرار است در روزهای آتی، تصمیم قطعی در مورد محل برگزاری این مسابقه، اتخاذ و اعلام شود. دیدار استقلال و ملوان طبق برنامه اعلامی سازمان لیگ روز جمعه دوم شهریور از ساعت 19:30 آغاز می‌شود.


بدهکاری استقلال برطرف شد
بدهی تبلیغات محیطی در دوران مدیریت آجورلو به سازمان لیگ، حق عضویت فصل جاری و جرایم انضباطی فصل گذشته از مواردی هستند که مانع از ثبت قرارداد باشگاه استقلال شده‌اند. در همین خصوص برخی مدعی شده‌اند که تعلل علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال جهت پرداخت حق عضویت استقلال در موعد مقرر مشکلی جهت ثبت قرارداد بازیکنان استقلال بوجود آورده است. پیگیری‌ها از سازمان لیگ و سندی که در این زمینه به دست رسیده، نشان می‌دهد که در فصل گذشته براساس این مکاتبات، باشگاه استقلال متقبل شده است تا بدهی حق عضویت به فدراسیون فوتبال که مبلغی بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده، از ۵۰ درصد فروش بلیت نزد سازمان لیگ پرداخت شود. همچنین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهی‌های حق عضویت به‌جا مانده از دوره‌های قبل به انضمام بدهی استادیوم آزادی را از تمام پول بلیت‌فروشی فصل قبل پرداخت کرده‌اند و بدهی باقی ‌مانده که الان مانع ثبت قرارداد برای باشگاه استقلال شده، در واقع جرایم انضباطی زیاد این باشگاه در انتهای فصل گذشته بابت مصاحبه‌های جواد نکونام که ۵ میلیارد تومان بوده و همچنین حمید رجبی، مهدی هاشمی‌نسب و خود فرشید سمیعی است. در عین حال بدهی تبلیغات محیطی زمان مدیریت آجورلو به سازمان لیگ و حق عضویت امسال از بدهی‌هایی بودند که مانع از ثبت قراردادهای باشگاه استقلال تا زمان تسویه این بدهی‌ها شد که درنهایت با پیگیری‌های سمیعی این بدهی‌ها پرداخت شد تا مشکل ثبت قرارداد برطرف شود.


موافقت تاج، تنها راه محمدی
مهرداد محمدی، بازیکن استقلال که در آخرین بازی این تیم در فصل پیش عملکرد نسبتاً مطلوبی داشت، بعد از بازی آخر مقابل پیکان مصاحبه تندی علیه عوامل فوتبال ایران انجام داد که این موضوع سبب اعمال محرومیت شش جلسه‌ای در فصل جدید شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ابتدا این حکم را صادر کرد اما در ادامه با اعتراض باشگاه استقلال این پرونده برای تجدید نظر به کمیته استیناف رفت اما دوباره از سوی مسئولان تأیید شد. با این حال استقلالی‌ها همچنان در تلاشند راهی پیدا کنند که محرومیت این بازیکن برطرف شود و طبق قوانین فقط رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند این محرومیت را کاهش دهد تا شاید مهرداد محمدی دست‌کم به دربی آینده برسد. البته رئیس فدراسیون فوتبال خود یکی از عوامل محرومیت این بازیکن بود و وقتی به اطلاع او رساندند که محمدی چه جملاتی علیه عوامل فوتبال به زبان آورده، خود آقای رئیس خواستار رسیدگی به اظهارات او شد. حالا نیز جز تاج کسی نمی‌تواند محمدی را به دربی برساند و اگر رئیس فدراسیون فوتبال مساعدت کند، محمدی به دربی خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی