از الان به فکر هماهنگی بازیکنان جدید باشید

پاشازاده: جذب بازیکنان خارجی ریسک بالاتری دارد

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

مهدی پاشازاده پیشکسوت استقلال این روزها حسابی سرش شلوغ است و مثل همیشه مشغول کار و فعالیت در فوتبال است و خستگی نمی‌شناسد. پاشازاده در خصوص این روزهای استقلال حرف‌های زیادی دارد که مثل همیشه می‌تواند کمک حال این تیم برای شروع فصل جدید رقابت‌ها باشد. او معتقد است که همه چیز روی کاغذ برای استقلال خوب است، اما ایده‌آل نیست و باید منتظر نتیجه بازی‌ها در زمین بود.
از شرایط استقلال برای‌مان بگو؟
استقلال در شرایط فعلی از نظر جذب بازیکن شرایط خوبی دارد ولی به نظرم ایده‌آل نیست.  با وجود این نفرات خوبی جذب شده که در تیم‌های خودشان خوب بودند و می‌توانند به استقلال برای رویارویی با حریفان کمک کنند.
چرا معتقدید که شرایط استقلال ایده‌آل نیست؟
خب علاوه بر مشکلاتی مانند ورزشگاه و... باید به این موضوع هم توجه کرد که این بازیکنان برای هماهنگی نیاز به زمان دارند و از الان باید به این موضوع فکر کرد تا خیلی زود بازیکنان جدید با هم هماهنگ شوند. از طرف دیگر باید خیلی زودتر وضعیت تیم مشخص می‌شد، دو سه هفته اخیر مدیرعامل مشخص شده و کارها پیش رفته است که باید زودتر انجام می‌شد.
در خصوص بازیکنانی که جذب شده‌اند، چه نظری داری؟
بازیکنان خوبی جذب شدند که همه آنها در تیمشان خوب بوده‌اند و جوان و باانگیزه هستند، اما باید منتظر ماند و دید کدام یک از آنها در استقلال جواب می‌دهند، به هر حال روی کاغذ همه چیز خوب است و بازیکنان خوبی هم جذب شده‌اند، اما این بازیکنان باید کنار همدیگر قرار بگیرند تا ببینیم چقدر جواب می‌دهند.
در خصوص خارجی‌هایی که جذب شده‌اند، چه نظری داری؟
جذب بازیکنان خارجی معمولاً از ریسک بالای برخوردار است، بازیکنان داخلی معمولاً با تیم بیشتر هماهنگی دارند و حتی مشکل تفاوت‌های فرهنگی هم ندارند، اما بازیکنان خارجی زمان می‌برد تا بتوانند با محیط و تیم هماهنگ شوند. حتی ممکن است با حضور در کشور دیگر افت شدیدی داشته باشند. به طور مثال بازیکنانی مثل تورس و شوچنکو در تیم‌های خودشان موفق و حرفه‌ای بودند ولی با تغییر تیم‌هایشان نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند.
سرپرست استقلال در آستانه شروع بازی‌ها هنوز مشخص نیست، فکر می‌کنی این موضوع مشکل‌ساز می‌شود؟
این موضوع اصلاً برای تیم خوب نیست، یک زمانی حضور فردی مثل مرحوم پورحیدری، می‌توانست به استقلال خیلی کمک کند و حالا بدون سرپرست تمرین می‌کنند، به اردو می‌روند و احتمالاً در آینده بازی خواهند کرد که فکر می‌کنم این برای استقلال مشکل‌ساز خواهد شد.
بحث نداشتن ورزشگاه برای شروع بازی‌ها را هم که شنیده‌ای.
این دیگر واقعاً خیلی بد است، ما می‌خواهیم با این شرایط در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنیم و حضور داشته باشیم. این اتفاقات اصلاً در شأن فوتبال کشورمان نیست و این درحالی است که قطری‌ها سه‌ماهه استادیوم می‌سازند و ما برای تعمیرات درمانده شده‌ایم.
صحبت از برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس در بیرون از تهران است، در این باره چه نظری داری؟
این موضوع قطعاً به ضرر تیم‌های تهرانی است و شرایط یکسانی برای تیم‌ها مهیا نمی‌شود و عدالت زیرسؤال می‌رود. چطور ممکن است تیم‌های دیگر در شهر خودشان بازی کنند و استقلال و پرسپولیس دیدارهای خانگی‌شان را هم در بیرون از خانه بازی کنند؟

جستجو
آرشیو تاریخی