صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

روزهای سخت آتالانتا پیش از تقابل با رئال

چالش گاسپرینی برای فرار از بحران

در حالی که روز چهارشنبه یکی از مهم‌ترین مسابقات تاریخ باشگاه آتالانتا در سوپرجام اروپا مقابل رئال مادرید برگزار می‌شود، اوضاع این تیم در رقابت‌های پیش‌فصل تعریفی ندارد. تیم جیان پیرو گاسپرینی که فصل گذشته را با قهرمانی تاریخی در لیگ اروپا پس از پیروزی مقابل بایر لورکوزن شکست‌ناپذیر ژابی آلونسو به اتمام رسانده بود، حالا در شرایط مطلوبی قرار ندارد و چالش‌های بزرگی پیش روی مربی نابغه ایتالیایی در فصل جدید است.
دو بازیکن مطرح تیم در فصل گذشته یعنی جانلوکا اسکاماکا در خط حمله و جورجیو اسکالوینی، مدافع ملی‌پوش ایتالیایی جوان تیم با مصدومیت‌های سنگین، حداقل در نیمه اول فصل غایب هستند و ستون خط هافبک برگامو، تیون کوپمینرز هلندی به باشگاه اطلاع داده در صدد پیوستن به یوونتوس است و در تمرینات آتالانتا شرکت نمی‌کند. پس از این اتفاقات، گاسپرینی سعی کرده سطح انتظارات را کاهش دهد و در خصوص وضعیت فعلی تیمش گفته: «این اتفاقات اجتناب‌ناپذیر بود و در حالی که فصل شروع نشده، شرایط پیچیده‌ای داریم. در 3 بازی 2 مصدومیت خیلی جدی داشتیم و رباط صلیبی اسکالوینی و اسکاماکا پاره شد. همچنین وضعیت کوپمینرز هم مشخص نیست. آنها 3 بازیکن مستعد و باصرفه اقتصادی برای تیم و باشگاه هستند. صادقانه امیدوار بودم در آستانه بازی مهمی مثل سوپرجام اروپا تیم شرایط باثبات‌تری داشته باغشد و بعد از قهرمانی لیگ اروپا با خریدهای جدید تقویت می‌شدیم. در شرایط حداقلی هستیم اما مطمئنم باشگاه پیش از پایان ماه اوت تیم را تقویت خواهد کرد.»
شکست چهار بر یک مقابل پارما و باخت سه‌گله مقابل سن‌پائولی، نگرانی هواداران آتالانتا از فینال روز چهارشنبه در ورشو را افزایش داده اما در فصول اخیر، جیان پیرو گاسپرینی بارها نشان داده در سخت‌ترین شرایط، با ایده‌های خاص خود توانسته آتالانتا را به عنوان یک تیم مدعی و آبرومند در بالای جدول سری آ حفظ کند. تیمی که در سال‌های اخیر، ستارگان زیادی را از دست داد اما هر بار، با حضور بازیکنان جدید و خریدهای درست به جمع تیم‌های قدرتمند ایتالیا بازگشت.
جستجو
آرشیو تاریخی