صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

ریسک بزرگ فیورنتینا روی دخئا

لامبورگینی به جای سه چرخه

فیورنتینا بعد از یک فصل نقل و انتقالات ساکت، دروازه‌بان بزرگی را به خدمت گرفته است. حتی هواداران همیشه ناراضی تیم هم نمی‌توانند از جذب داوید دخئا گله‌مند باشند، بعد از سال‌ها نارضایتی از عملکرد دروازه‌بان‌ها، آنها در نهایت به نامی رسیده‌اند که همه دنیای فوتبال می‌شناسد. دخئا در 33 سالگی هنوز می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.
با احترام به پیترو تراچانو، دروازه‌بان اسپانیایی در سطح متفاوتی نسبت به همتای ایتالیایی خود است. این گلر اهل مادرید جام‌های زیادی برده و صدها بازی در لیگ برتر انجام داده بنابراین خرید بزرگ و قابل توجهی برای بنفش‌ها به حساب می‌آید.
این بحث مطرح شده که باشگاه توسکانی بعد از جدایی بیش از یک دهه قبل سباستین فرای بازیکنی در اندازه دخئا نداشته. آرتور بروک خوب بود اما جای او را جوانانی گرفتند که ماندنی نبودند، نوربرتو نتو، آلبان لافونت و بارتلومی دراگوفسکی اشتباهاتی داشتند که همه در اوایل کارشان دارند. دخئا برای یک فصل قرارداد بسته اما فیورنتینا امیدوار است آنقدر موفق باشد که از گزینه فصل دوم حضور در آرتمیو فرانکی استفاده شود.
او در اتلتیکومادرید درخشید و با تیم زیر 21 سال اسپانیا قهرمان اروپا شد اما وقتی به منچستریونایتد رفت، اشتباهاتی داشت. این دوره اما طول نکشید و یکی از باثبات‌ترین بازیکنان یونایتد شد. این همان چیزی است که فیورنتینا و مربی جدیدش، رافائله پالادینو مدت‌ها به دنبالش بوده‌اند.
با آمدن او احتمالاً تراچانو می‌رود و با وجود کم سر و صدا بودن او، باشگاه به بازیکنی که به او لقب «سن پیترو» داده، مدیون است. او با واکنش‌های عالی خود نقش مهمی در صعود فیورنتینا به لیگ کنفرانس اروپا در دو فصل اخیر داشته و با رفتنش میدان رقابت بین دخئا و دروازه‌بان پراشتباه دانمارکی، الیور کریستنسن شکل می‌گیرد و شکی نیست که انتخاب اول چه کسی خواهد بود.
تردیدهایی وجود دارد درباره یک سالی که دخئا فعالیت نکرده. با وجود علاقه‌ای که تیم‌های خاورمیانه به او نشان دادند، ترجیح داد از فوتبال دور بماند و حالا باید خیلی سریع خودش را با شرایط بازی منطبق کند. اینطور حس می‌شود که باشگاه سه چرخه خود را داده و لامبورگینی گرفته. اگر این معامله به نتیجه برسد، یکی از بهترین خریدهای سال‌های اخیر فیورنتینا انجام شده است. دوران جدیدی آغاز شده و گلر اسپانیایی می‌تواند بخش مهمی از آن باشد. اگر بتواند به تیم جدیدش کمک کند جام ببرد یعنی کاری که کمی از آن سررشته دارد، توت فرنگی روی کیک می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی