صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

نقل و انتقالات معیوب با پیشنهاد به کانسلو

استراتژی عجیب بارسلونا

باید گفت بارسلونا در پنج سال گذشته با مشکل مواجه شده، یعنی از همان وقت که مشکلات مالی تیم شروع شد. تحت ریاست خوان لاپورتا تلاش کرده‌اند شرایط را عادی کنند اما این فرایند خیلی کند پیش می‌رود. شاید در این تابستان و با التزام به قانون یک در برابر یک لالیگا کمی اوضاع بهتر شود اما بارسلونا همچنان توان رقابت مالی با بهترین‌های اروپا و به خصوص رقیب همیشگی اش، رئال مادرید ندارد.
واقعیت این است که بارسلونا به خودش هم کمک نمی‌کند با آنکه می‌داند در چه شرایط سختی به سر می‌برد. در سال‌های اخیر بارها پول زیادی هزینه کرده‌اند و برای نهایی شدن انتقالات دست به دامن «اهرم‌ها» شده‌اند. مشکل اینجا است که وقتی هزینه‌های سنگین متقبل می‌شوند، بیشتر آنها بجا خرج نمی‌شود. آخرین نمونه‌اش خریدن دنی اولمو از لایپزیگ است. اولمو انتخاب طراز اول لاپورتا و دکو برای تیم هانسی فلیک بود با آنکه بارسلونا چهار هافبک هجومی دارد: پدری، فرمین لوپس، ایلکای گوندوغان و پابلو توره. او می‌تواند در بال چپ بازی کند اما تخصصی آنجا نیست بر خلاف بازیکنی که به جایش خریداری شد یعنی نیکو ویلیامز.
ویلیامز می‌توانست خرید شاخصی برای بارسلونا و استفاده‌ای عالی از منابع مالی محدودشان باشد. اما خیلی بعید است بیاید و برای همین سراغ اولمو رفته‌اند.
این تنها انتقالی نیست که نشان می‌دهد فعالیت بارسلونا در نقل و انتقالات همچنان معیوب است. در روزهای اخیر گزارش شده بارسلونا خولین آرائوخو را با 10 میلیون یورو فروخته که برای بازیکنی که مورد توجه فلیک نبود، قابل قبول است. اما بیشتر این پول صرف بازگرداندن ژوائو کانسلو به باشگاه می‌شود. گفته می‌شود باشگاه برای قرارداد قرضی این پرتغالی 7 میلیون یورو پیشنهاد داده و می‌تواند بابت خریدش 20 میلیون یورو بدهد. این یعنی 70 درصد پول فروش آرائوخو برای بازیکنی صرف می‌شود که بارسلونا نمی‌خواهد و بعید است به طور دائمی او را بخرد. کانسلو اصلاً فصل فوق‌العاده‌ای نداشت و اشتباهات تعیین‌کننده‌ای در بازی‌های بزرگ داشت مثل بازی با پاری سن ژرمن و رئال مادرید. او اصولاً قابل اعتماد نیست و منطقی‌تر اتکا به بازیکنانی است که فلیک در حال حاضر در اختیار دارد.
کانسلو می‌تواند در دفاع راست و چپ بازی کند اما بارسلونا در این پست‌ها غنی است: آلخاندرو بالده، خرارد مارتین و الکس واله در چپ و ژول کنده، هکتور فورت و واله در راست. بنابراین دلیلی برای بازگشت مدافع پرتغالی نیست.
بارسلونا باید در خرج کردن خیلی احتیاط کند اما پرداخت هفت میلیون برای حضور قرضی کانسلو با عقل سازگار نیست. خوشبختانه منچسترسیتی نپذیرفته و اگر عاقل باشند، عقب می‌کشند. می‌توانند این پول را برای جایی که به تقویت نیاز دارد، هزینه کنند یا برای آینده کنار بگذارند.
جستجو
آرشیو تاریخی