صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و سه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

کاپیتان بالاخره در تاتنهام جام گرفت!

بازگشت رؤیایی هری کین

قحطی جام هری کین سرانجام به پایان رسید و مهاجم بایرن مونیخ در زمین تاتنهام به قهرمانی جام ویزیت مالتا رسید؛ او 14 سال را بدون جام در تاتنهام پشت‌سر گذاشت و این بار هم به احترام تیم سابقش از فرصت لمس جام قهرمانی خودداری کرد. مهاجم نوک بایرن به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد و در برد 3 بر 2 تیم آلمانی کار خاصی نکرد. اریک دایر، مدافع سابق اسپرز هم در نیمه دوم برای بایرن به زمین رفت. او و کین قبل از بازی هدیه‌ای به عنوان یادبود از بازیکن سابق تاتنهام، لدلی کینگ دریافت کردند. این نخستین بازگشت کین به تاتنهام بود که برایش 280 گل زد و بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد.
کین در واکنش به این روز به یادماندنی در ایکس نوشت: «بازگشت به جایی که برایم خیلی خاص است، فوق‌العاده بود. از همه به خاطر این استقبال گرم ممنونم. خوشحالم که دقایقی بازی کردم و می‌توانم فصل را شروع کنم.»
کاپیتان تیم ملی انگلیس تابستان گذشته به آلمان رفت تا بالاخره دستش به جام برسد، انتخاب خوبی هم به نظر می‌رسید چون بایرن در 11 فصل قبل به قهرمانی بوندس‌لیگا رسیده بود و در این سال‌ها جام‌های دیگری هم به خود اختصاص داده بود. اما بایرلورکوزن جشن کین را خراب کرد و دوگانه قهرمانی داخلی را برد، حتی به فینال لیگ اروپا هم رسید تا جای افتخارات تیمی کین همچنان خالی بماند.
او که در شش فینال ملی و باشگاهی حاضر شده و شکست خورده، برای یورو 2024 انگیزه زیادی داشت اما همه می‌دانیم چه شد و نتوانست به انتظار دردناک 58 ساله پایان بدهد. بازی‌های ضعیف او مورد انتقاد زیادی قرار گرفت و خیلی‌ها بر این باور بودند که بدون او تیم شرایط بهتری دارد، در باخت فینال مقابل اسپانیا تعویض شد مثل دیدار نیمه‌نهایی با هلند.
کین 31 ساله حالا با بایرن مونیخ یک جام گرفته. درست است که لیگ قهرمانان، بوندس‌لیگا یا یورو نیست اما شعار تاتنهام همیشه این بوده و در این بازی هم هوادارانش می‌خواندند: «فوتبال یعنی جام» و کین بالاخره به یکی رسید.
بایرن چهارم شهریور کارش در فصل جدید بوندس‌لیگا را مقابل ولفسبورگ شروع می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی