صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

روی خط المپیک

دیدار وزیر با رئیس اتحادیه کشتی


کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در دیداری یکساعته‌ با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی به گفت‌وگو پرداخت. در ادامه جلسه قبلی هاشمی که با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و لالوویچ در صربستان برگزار شد، دومین جلسه هم دیروز در حاشیه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک در شهر پاریس انجام شد. کیومرث هاشمی در این دیدار در مورد برنامه‌های کشتی ازجمله مسابقات کشتی و آینده آن در المپیک، برنامه‌های کشتی ایران و تعاملات فی‌مابین با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و عضو هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک گفت‌وگو کرد.


آقایی برای کمیسیون ورزشکاران رأی نیاورد
ثریا آقایی کاندیدای ایرانی برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک رأی نیاورد. با شروع بازی‌های المپیک 2024 پاریس، 6576 ورزشکار از بین 29 کاندیدا و 15 رشته، چهار عضو جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک را انتخاب کردند که اسمی از ثریا آقایی کاندیدای ایرانی نیست. آلیسون فلیکس از ایالات متحده (دوومیدانی)، کیم بوی از آلمان (ژیمناستیک)، جسیکا فاکس استرالیایی (قایقرانی) و مارکوس دانیل (تنیس) نیوزیلندی چهار عضو جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک هستند که با مشارکت 62 درصدی ورزشکاران حاضر در المپیک انتخاب شدند.


مدال‌آوران المپیک  معلم ورزش می‌شوند
صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت در پیامی برای افتخارآفرینان جوان ایرانی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ از جذب آنها در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم ورزش خبر داد. مدال‌آوران المپیکی زیر ۲۴ سال می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شده، از حقوق و بیمه و دوره تحصیلی بهره‌مند و از خدمت سربازی معاف و برای شغل شریف معلمی در آموزش و پرورش استخدام‌ شوند و در مدرسه قهرمان‌سازی کنند.
 

پدر مهمدی: کارگر هستیم
و شرایط سختی داریم
علیرضا مهمدی در رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک پاریس در وزن ۸۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد. پدر و مادر علیرضا مهمدی که با لباس بختیاری به استقبال فرزندشان رفته بودند درباره افتخارآفرینی او گفتند: علیرضا فقط دل ما را شاد نکرد، بلکه دل ۸۰ میلیون ایرانی را شاد و پیروز کرد. علیرضا بخشی از این سرزمین است و ان‌شاءالله در المپیک بعدی مدال خوشرنگ‌تری بتواند کسب کند.
پدر مهمدی درباره حس و حال اعضای خانواده در زمان فینال پسرش گفت: شرایط سختی بود، خیلی استرس داشتیم، زیرا نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد اما با لطف خدا و دعای مردم پسرم موفق شد و به او افتخار می‌کنم.
او درباره دغدغه اشتغال فرزندش گفت: ما در واقع از نقطه صفر شروع کردیم و کارگر هستیم، در عسلویه شرایط سختی داشتیم. از مسئولین انتظار دارم که دست و بال ورزشکاران جوان را بگیرند و به آنها کمک کنند تا آنها نیز آینده‌ساز باشند.


ترکیب والیبال نشسته مشخص شد
ترکیب تیم ملی والیبال نشسته برای مسابقات پارالمپیک مشخص شد. هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته پس از برگزاری دو دیدار دوستانه برابر تیم قزاقستان از داود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمید عباسی، مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی، مجید لشکری، مهدی بابادی، میثم علیپور، میثم حاج بابایی، ‌حسین گلستانی، عیسی زیراهی و محمد نعمتی به عنوان ترکیب اصلی تیم اعزامی به پاریس نام برد. ملی‌پوشان دوم شهریورماه به فرانسه اعزام می‌شوند.


محرومیت دوساله صابر کاظمی
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال صابر کاظمی را دو سال محروم کرد. کمیته انضباطی دیروز با حضور سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون برای بررسی پرونده بازیکنانی که امسال از حضور در تیم ملی امتناع کردند، به شور نشست. صابر کاظمی پشت خط زن والیبال که بعد از درخشش در تیم ملی در لیگ ملت‌های 2020، در لیگ کویت بازی کرد، برای ادای توضیحات و دلایل امتناع از حضور در اردوی تیم ملی احضار شد و کمیته انضباطی بعد از شنیدن دلایل او با استناد به بند 16 ماده 25 آیین‌نامه سازمان لیگ ، صابر کاظمی به دو سال محرومیت قطعی از حضور در هر گونه مسابقه لیگ‌های داخلی و خارجی محکوم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی