صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • مدیریت فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

خداحافظی آقای کارت قرمز با دنیای فوتبال
پپه به دوران فوتبالی خود پایان داد
پپه، مدافع ملی‌پوش تیم ملی پرتغال با انتشار این ویدیو بازنشستگی‌اش را اعلام و در سن 41 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.
پپه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته است. پپه سابقه بازی در تیم‌های ماریتیمو، پورتو، رئال مادرید و بشیکتاش را دارد. پپه ۱۴۱ بار برای تیم ملی پرتغال به میدان رفت و قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۱۹ را نیز تجربه کرد.
قرارداد پپه با پورتو در 30 ژوئن به پایان رسید و او تصمیم به تمدید آن نگرفت. با وجود شایعاتی مبنی بر پیشنهاداتی برای ادامه‌ بازی، این مدافع باتجربه تصمیم گرفت به دوران درخشان خود پایان دهد. پپه در یورو 2024 بار دیگر رکورد مسن‌ترین بازیکن را شکست. او در دیدار مقابل جمهوری چک به عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ یورو شناخته شد و این رکورد را در بازی مقابل فرانسه در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی به 41 سال و 130 روز افزایش داد.


مهاجم سابق رئال و بارسا بازداشت شد
نشریه موندودپورتیوو خبر داد، پلیس اسپانیا، خاویر ساویولا مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال رئال مادرید، بارسلونا، سویا و مالاگا را به دلیل نقض قوانین بازداشت کرد.
گویا دلیل بازداشت یک شبه ساویولای 42 ساله، رانندگی پس از مصرف مشروبات الکلی بوده است که باعث شد تست تنفس صورت گرفته از او توسط پلیس اسپانیا مثبت شود.
ساویولا که فصل 2023-2022 هدایت تیم زیر 19 ساله‌های بارسلونا را برعهده داشت، پس از سپری کردن یک شب در بازداشت آزاد شده است، اما انتظار می‌رود که برای او جریمه‌ای نقدی در نظر گرفته شود و علاوه بر آن گواهینامه رانندگی‌اش نیز برای یک سال ضبط شود.


فیورنتینا دروازه‌بان اسپانیایی را جذب کرد
بازگشت دخیا به فوتبال در فلورانس
داوید دخیا دروازه‌بان باتجربه اسپانیایی منچستریونایتد در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ که در فصل گذشته بدون تیم مانده بود، پس از مذاکرات شخصی با باشگاه فیورنتینا، راهی فلورانس شد تا سنگربان جدید این تیم باشد. قرارداد دخیا با منچستریونایتد، پس از ثبت بیشترین کلین‌شیت در فصل 2023-2022 لیگ برتر انگلیس و کسب جایزه دروازه‌بان برتر فصل، به دلیل اشتباهات خود در فصول اخیر تمدید نشد و حقوق درخواستی بالای او، مانع انتقال وی به تیم‌های مختلف در فصل گذشته شده بود.
در یک سال اخیر، باشگاه‌هایی از فوتبال اسپانیا و لیگ عربستان برای جذب دخیا تلاش کردند اما نتوانستند برای جذب او به توافق برسند. همچنین اخباری مبنی بر توافق او با جنوا نیز منتشر شده بود که در نهایت، فیورنتینا گوی سبقت را از رقبا ربود و دخیا را جذب کرد. او که از محصولات آکادمی اتلتیکو مادرید است، پس از حضور در این تیم و منچستریونایتد در هیچ تیم دیگری سابقه بازی ندارد و فیورنتینا، سومین تیم دوران بازی دخیا خواهد بود. رافائله پالادینو، بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا و سرمربی فصل گذشته مونزا هدایت تیم فیورنتینا در فصل جدید را عهده‌دار
است.

جستجو
آرشیو تاریخی