روی خط المپیک

پاداش ویژه برای جوکوویچ

دولت صربستان دو پاداش برای ستاره تنیس خود بعد از مدال طلای المپیک پاریس درنظر گرفت. نشریه میرر می‌نویسد دولت صربستان به جوکوویچ به خاطر مدال طلای المپیک پاداش ۲۱۸ هزار دلاری می‌دهد. طبق گزارش رسانه انگلیسی، صربستان برای قهرمانان المپیک حقوق مادام‌العمر درنظر گرفته که برای جوکوویچ از ۳ سال دیگر یعنی ۴۰ سالگی این حقوق پرداخت خواهد شد.

 

 انصراف قهرمان توکیو به دلیل مصدومیت

استفان گاردینر، دونده باهامایی و قهرمان المپیک توکیو 2020 از بازی‌های المپیک 2024 پاریس (فرانسه) انصراف داد. این ورزشکار مشهور در مسابقات مقدماتی ماده 400 متر شرکت نکرد. او در ناحیه تاندون احساس ناراحتی کرد و قبل از مسابقه برای گرم کردن بیرون رفت اما در نهایت نتوانست استارت بزند. چند هفته پیش نیز شانا میلرویبو، برنده دو دوره المپیک و دیگر هموطن استفان گاردینر از مسابقات قهرمانی باهاما که مقدماتی برای بازی‌های المپیک پاریس بود، کنار رفت.

 

  عکس یادگاری ژاپنی‌ها با پاسور فقید

بازیکنان تیم ملی والیبال ژاپن همچنان به یاد پاسور فقید خود هستند. تیم ملی والیبال ژاپن، در حالی که تا اواخر ست سوم بهترین بازی تاریخ والیبال خود را مقابل ایتالیا انجام داده بود، به سد اعجوبه‌ای به نام سیمونه جیانلی برخورد کرد و با نتیجه 3-2 شکست خورد و وداعی تلخ با المپیک داشت. ژاپنی‌ها در این دیدار دست به اقدامی جالب زدند. آنها عکسی از نائوبونو فوجی، پاسور سابق خود که به دلیل سرطان معده حدود دو سال پیش درگذشته بود، روی نیمکت قرار داده بودند تا این‌گونه یاد پاسور سابق خود را زنده کنند. تیم والیبال ژاپن در آخرین عکس تیمی در المپیک پاریس، در حالی که اشک در چشمان بازیکنان حلقه زده بود، با تصویری از پاسور سابق عکس یادگاری گرفتند. فوجی در اسفند سال ۱۴۰۱، پس از چند ماه مبارزه با سرطان، در سن 31سالگی درگذشت. او تمام دوران بازیکنی خود را در تیم تورای آراوز این کشور بازی کرده بود.

 

قایقرانان چینی
 رکورد المپیک را شکستند

هائو لیو و بوون جی دو قایقران چینی در بخش ۵۰۰ متر در المپیک رکوردشکنی کردند. هائو لیو و بوون جی، دو قایقران چینی رکورد المپیک را در مسابقات ۵۰۰ متر در المپیک پاریس شکسته و به نام خود ثبت کردند. ورزشکاران این مسافت را در یک دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۴۰ صدم‌ثانیه طی کردند. بر این اساس و با توجه به رکوردهای ثبت‌شده این دو چینی، رکورد المپیک که در اختیار الکسی کورواشکوف و زاخار پتروف روس بود، شکست.

جستجو
آرشیو تاریخی