روی خط المپیک

مصدومان والیبال لهستان
 ۲ تایی شدند
با مصدومیت متئوش بینیک سرعتی‌زن ملی‌پوش، تعداد مصدومان تیم ملی والیبال لهستان، دو تایی شد. بینیک در بازی مقابل اسلوونی در المپیک پاریس با مصدومیت مچ پای چپش مجبور به ترک زمین شد. توماش فورنال هم در بازی مقابل مصر مچ پایش آسیب دیده بود. بینیک در صفحه اجتماعی‌اش اعلام کرده امروز تست و آزمایشاتی روی پای دو بازیکن مصدوم انجام می‌شود تا وضعیت حضور آنها برای مسابقه نیمه‌نهایی مشخص شود.


قهرمان جام جهانی بسکتبال
در نیمه‌نهایی
اولین بازی یک‌چهارم نهایی بسکتبال المپیک 2024 پاریس با برتری قهرمان جام جهانی به پایان رسید. در این مسابقه آلمان و یونان مقابل یکدیگر قرار گرفتند. یونان کوارتر اول را عالی شروع کرد و اختلاف امتیاز دورقمی با آلمان ایجاد کرد. با این حال آلمانی‌ها قهرمان جام جهانی هستند و بی‌دلیل این عنوان را کسب نکرده‌اند. دفاع فوق‌العاده آلمان که باز هم با درخشش زوج مرگبار فرانتس واگنر (18 امتیاز، 3 توپربایی) و دنیس شرودر (13 امتیاز، 8 پاس گل) همراه شد، به مرور فاصله را جبران کرد. یانیس آنتتوکومپو در این بازی هم بهترین بازیکن یونان بود اما 22 امتیاز او روی فیلدگل 64درصد دردی از یونان دوا نکرد. این بازی در نهایت با نتیجه 63-76 به سود آلمانی‌ها تمام شد.


خداحافظی فوق‌ستاره والیبال ژاپن
یوجی نیشیدا قطر پاسور و ستاره سال‌های اخیر والیبال ژاپن، بعد از شکست نزدیک و تلخ تیم ملی کشورش مقابل ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تصمیم به خداحافظی موقت از تیم ملی گرفت. او که با وجود 23 سال سن، سابقه هفت سال حضور در تیم ملی والیبال ژاپن را دارد، با شکست تیمش و حذف از کورس رقابت‌ها گفت: «فکر می‌کنم برای چند سالی از تیم ملی دور باشم. در هفت سال گذشته برای تیم ملی مسابقه دادم و به‌رغم بعضی مصدومیت‌ها، سخت تلاش می‌کنم که برگردم.» نکته جالب اینکه سارینا کوگا، همسر یوجی نیشیدا نیز پس از حذف تیم ملی والیبال ژاپن برای همیشه از والیبال خداحافظی کرد تا به زندگی خصوصی خود سر و سامانی دهد. به نظر می‌رسد این زوج والیبالی برای آینده خود برنامه‌های ویژه‌ای دارند که یکی از آنها به‌طور کل و دیگری موقتاً از تیم ملی والیبال خداحافظی کرده است.


پاسور افسانه‌ای خداحافظی کرد
برونو رزنده، پاسور اسطوره‌ای تیم ملی والیبال برزیل بعد از المپیک با تیم ملی خداحافظی می‌کند. پسر برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی والیبال برزیل که از سال ۲۰۰۷ در این تیم بازی می‌کند، بعد از بازی با امریکا در مصاحبه با خبرنگار فدراسیون جهانی والیبال خداحافظی‌اش را اعلام کرد. رزنده در پایان بازی با امریکا گفت: «مطمئناً این همان چیزی نیست که می‌خواستم اتفاق بیفتد، اما من با آرامش می‌روم و می‌دانم در زمانی که در تیم ملی والیبال برزیل بودم، هر آنچه داشتم را دادم.» برونو رزنده در پنج دوره حضور در المپیک‌، یک طلا و دو نقره به‌دست آورد و دو المپیک هم با تیم ملی برزیل مدال نگرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی