گزینه دیگری برای میزبانی ندارند

پرسپولیس در اراک؛ 4 باخت و تنها دو برد

در فاصله ده روز تا برگزاری نخستین بازی فصل پرسپولیس احتمال خروج این تیم از تهران برای میزبانی از ذوب‌آهن جدی‌تر شده است.
بعد از اینکه مسئولان سازمان لیگ، مدیریت ورزش تهران و حتی استاندار درباره آماده نشدن ورزشگاه تختی صحبت کردند و گفته شد این ورزشگاه در سه هفته ابتدایی شرایطی میزبانی از بازی‌های سرخابی‌ها را ندارد پرسپولیس و استقلال جدی‌تر از قبل به صرافت افتاده‌اند تا ورزشگاه دیگری را به عنوان میزبان بازی‌های خانگی خود انتخاب کنند. هر چند قرار است روز چهارشنبه و در جلسه‌ای با حضور مهدی تاج موضوع میزبانی‌های تیم‌های سرگردان در لیگ برتر نهایی شود اما پرسپولیس از حالا باید دنبال ورزشگاهی برای میزبانی از ذوب‌آهن باشد.
از آنجایی که استقلال در هفته نخست باید در قزوین به میدان برود فعلاً برای این هفته نگرانی میزبانی ندارد اما طبق برنامه پرسپولیس باید روز پنجشنبه 26 مردادماه از ذوب‌آهن اصفهان میزبانی کند. در عین حال به موازات مطرح شدن دوباره ورزشگاه شهدای شهرقدس برای میزبانی از پرسپولیس از روز یکشنبه صحبت از میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک(ره) هم جدی شده است و انگار سرخ‌ها گزینه دیگری غیر از این ورزشگاه ندارند.
اما نکته اینجاست که پرسپولیسی‌ها از اراک حرف می‌زنند، ورزشگاهی که پرسپولیس غالباً خاطره خوشی از آن ندارد.
سرخ‌ها در لیگ برتر و جام حذفی چهار بار در این ورزشگاه مقابل آلومینیوم اراک شکست خورده‌اند و تنها یک بار مقابل این تیم و بار دیگر مقابل سپاهان در این ورزشگاه برنده بوده‌اند.
این چهار شکست مقابل آلومینیوم اراک اتفاق افتاده که سه تا در لیگ و یک بار در جام حذفی بوده است. پرسپولیس زمستان سال گذشته دو بار در اراک شکست خورد؛ بار اول بازی نخست نیم فصل دوم که اولین و آخرین شکست اوسمار در لیگ به عنوان سرمربی بود و دومینش هم در یک هشتم نهایی جام حذفی. پرسپولیس یک بار هم آلومینیوم را در این ورزشگاه شکست داده ضمن اینکه در یک بازی لیگ برتری مقابل سپاهان هم پیروز بوده است. آن بازی با حکم کمیته انضباطی در اراک برگزار شده بود. هنوز بحث میزبانی پرسپولیس در اراک جدی نیست اما چنانچه این اتفاق رخ دهد میزبانی سرخ‌ها در ورزشگاهی که غالباً بازنده بوده و البته چیزی بیش از 300 کیلومتر با ورزشگاه تختی فاصله دارد یکی از عجایب شروع فصل تازه فوتبال ایران خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی