بدنسازی پرسپولیسی‌ها همچنان در جنگل و صخره

فرمول باشگاه برای توجیه نتایج ضعیف احتمالی

ایلیا بهزاداول
خبر‌نگار

شواهد حاکی از این است که ادریس ساسی، مربی بدنساز مورد اعتماد خوان کارلوس گاریدو با برنامه‌ای سخت و سنگین، در حال آماده‌سازی بدنی بازیکنان پرسپولیس برای فصل جدید لیگ برتر ایران است. پیش از این نیز بازیکنان پرسپولیس از این موضوع خبر داده‌ بودند که از زمان کار با مارکو در کادر فنی برانکو ایوانکوویچ، چنین فشاری را در تمرینات پیش‌فصل تجربه نکرده بودند. انتشار ویدیویی از بازیکنان پرسپولیس در تمرین به خوبی نشان می‌دهد که به تعبیر فوتبالی‌ها، بدن‌ها زیر شلاق است. بازیکنان با اینکه جمعه بازی داشتند و در بازی‌ها هم به خاطر رقابتی که با یکدیگر دارند، پرفشار حضور پیدا می‌کنند، در روزهای اخیر تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشته‌اند.
این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای هواداران پرسپولیس باشد که انتظار یک تیم آماده و سرحال از لحاظ بدنی را در فصل جدید فوتبال ایران دارند. با این حال، در مطلب سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در خصوص بدنسازی این تیم، نوشته شده: «برای دیدن پرسپولیس این فصل شاید به قول مربیان باید تا زمانی که بدن‌های بازیکنان از فشار دوره آماده‌سازی رها شود صبر کرد. در چنین شرایطی به طور قطع یکی از مهم‌ترین ابزارهای اعمال قدرت پرسپولیس، حمایت هواداران از اعضای تیم بویژه در هفته‌های ابتدایی لیگ است که شاید بدن‌ها کمی هم سنگین باشد ولی با حمایت همه جانبه، باید منتظر یک پرسپولیس مهیج باشیم.»
این نوشته نشان از این دارد که در صورت کسب نتایج نه‌چندان قابل‌قبول در هفته‌های نخست، بدنسازی سخت و پرفشار می‌تواند یکی از بهانه‌های نتیجه نگرفتن پرسپولیس در ابتدای فصل باشد. موضوعی که تا حدی پذیرفتنی است اما سوءاستفاده از وضعیت بدنسازی برای توجیه نتایج تیم‌ها در ابتدای فصل، یکی از شیوه‌های مرسوم فوتبال ایران برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی‌هاست.
پرسپولیس گاریدو چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ فیزیکی، تا اینجا یک هندوانه دربسته است که در مسابقات رسمی، چیزی از آن ندیده‌ایم و باید برای دیدن نتیجه اردوی سخت ترکیه، باید تا آغاز لیگ برتر ایران صبر کنیم.
با این حال تصاویری که از شرایط بدنی بازیکنان پرسپولیس در ترکیه منتشر می‌شود نشان از پیشرفت آنها دارد ضمن اینکه در برخی از این تصاویر می‌توان خستگی و کلافه شدن همین بازیکنان از تمریناتی که در جنگل و صخره مشغول دویدن هستند را به وضوح دید.
به نظر می‌رسد برعکس چند فصل اخیر که مربیان بدنساز پرسپولیس از همان ابتدا تمرینات با توپ را در بدنسازی پیش‌فصل لحاظ می‌کردند، امسال با حضور ادریس تمرینات سخت هوازی شرایط را برای بازیکنان سخت کرده اما اگر قرار باشد در زمان کوتاه باقیمانده تا شروع فصل این مسأله دستاویزی برای نتیجه نگرفتن یا ارائه بازی‌های بی‌کیفیت باشد پذیرفتنی نیست.
پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی با قرعه دشواری مواجه شده ضمن اینکه تغییرات کادر فنی و دیر تکمیل شدن تیم هم به خودی خود شرایط را سخت‌تر می‌کند. در چنین شرایطی اگر قرار باشد پرسپولیس به خاطر شرایط بدنی بازیکنانش خوب فوتبال بازی نکند و خوب نتیجه نگیرد هواداران پرتوقعی که هر عنوانی غیر از قهرمانی را شکست می‌دانند کوتاه نخواهند آمد و عرصه بر گاریدو تنگ می‌شود اما از آنجایی که او کاری با فضای هواداری ندارد و مقابل رسانه‌ها هم موضع مشخصی خواهد داشت، مدیران باشگاه باید جور او را بکشند.

جستجو
آرشیو تاریخی