انتقام از اسپانیول به سبک برایت وایت

آزادم نمی‌کنید؟ می‌خرم‌تان

مارتین برایت وایت می‌خواهد سهام باشگاه اسپانیول را بخرد و کنترل این باشگاه را به دست بگیرد؛ چند هفته بعد از آنکه این تیم را ترک کرد. این مهاجم دانمارکی 22 گل زد و به تیمش کمک کرد تا در نخستین تلاش به دسته اول فوتبال اسپانیا برگردد اما در آستانه شروع فصل 2025-2024 تصمیم گرفت این تیم را ترک کند و به باشگاه گرمیو در برزیل برود.
او دو هفته قبل در پیام خداحافظی خود برای هواداران اسپانیول نوشت: «این خداحافظی نیست، ما با هم صعود خوبی داشتیم و به هدفمان رسیدیم و حالا با باشگاه هستیم.» حالا با گزارشی که مارکا منتشر کرده است، معنای پیام برایت وایت بیشتر مشخص می‌شود. او گفته پیشنهاد تمدید قرارداد سال گذشته بی‌احترامی بزرگی بوده و نشان داده تیم به او اعتماد ندارد حالا می‌خواهد جبران کند.
برایت وایت سال گذشته می‌خواست از اسپانیول جدا شود بعد از آنکه به دسته دوم سقوط کرد اما مالکان باشگاه اجازه ندادند و او آشکارا با آنان درگیر شد و این تابستان از احتمال تمدید قراردادش خبر داد. تاجر چینی، چن یانشنگ، مالکیت باشگاه اسپانیول را بر عهده دارد و مدیریت این باشگاه هم بر عهده گروه راستر است اما هواداران بشدت از عملکرد مدیریت باشگاه ناراضی هستند و آن را دلیلی برای دو بار سقوط در سه سال گذشته می‌دانند.
 سرمایه‌گذاری
برایت وایت بخش عمده‌ای از درآمد دوران حرفه‌ای خود را سرمایه‌گذاری کرده و این باعث شده سهامش در بورس نیویورک به 287 میلیون دلار ارزش برسد که البته دایی‌اش هم با او شریک است. او در سال 2017 با 850 هزار دلار شروع کرد اما رشد سریع و فوق‌العاده‌ای داشت و حالا در 1500 کمپانی و مؤسسه و سازمان سهیم است و 500 تای دیگر هم در راهند.
 
شوک به اسپانیول
این نخستین بار در این تابستان نیست که برایت وایت، اسپانیول را شوکه می‌کند. او ابتدا نارضایتی خود را از رفتار سال گذشته باشگاه برای تمدید قرارداد علنی کرد، بعد در نخستین روز تمرین طبق انتظار حاضر شد.  باشگاه خیلی خوشحال شد و حتی در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از او را منتشر کرد اما چند ساعت بعد خودش بند فسخ قراردادش را فعال کرد و از این تیم جدا شد. این دانمارکی ابتدا با تیم یونانی المپیاکوس مذاکره کرد که مربیگری‌اش بر عهده خوسه لوییس مندیلیبار است اما در نهایت به گرمیوی برزیل رفت. برایت وایت 33 ساله یکی از پولدارترین فوتبالیست‌ها به شمار می‌رود که ثروتش بیش از
300 میلیون یورو برآورد شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی