در اتلتیکومادرید چه خبر است؟

تابستان شلوغ سیمئونه

سیدعلی بلندنظر
خبرنگار


اتلتیکومادرید در حال سپری کردن تابستان شلوغی است و خودش را برای شروع فصل جدید آماده می‌کند. تیم دیگو سیمئونه در مرحله آخر تور پیش فصل دیداری تدارکاتی با تیم کیچی در هنگ‌کنگ برگزار می‌کند و بعد راهی گوتنبرگ می‌شود تا با یوونتوس بازی کند. 29 مرداد هم نخستین بازی این تیم در فصل 2025-2024 لالیگا برگزار می‌شود.
 
ماجرای خولین آلوارس
اتلتیکو به جذب خولین آلوارس، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی علاقه‌مند است و این علاقه را یک روز بعد از حذف آرژانتین از المپیک 2024 پاریس علنی کرده است؛ آرژانتین جمعه به فرانسه باخت و به آلوارس فرصت داد به تعطیلات برود و درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد. او گفته باید درباره آینده فکر کند، اظهاراتی که با واکنش پپ گواردیولا روبه‌رو شد و مربی سیتی گفت: «بعد از اینکه فکرهایش را کرد، مدیر برنامه‌هایش با مدیر ورزشی باشگاه صحبت می‌کند و بعد ببینیم چه می‌شود. او خیلی بازی می‌کند، بیشتر می‌خواهد؟ این خیلی عالی است.» آلوارس هم سعی کرده اوضاع را مدیریت کند و گفته حس خوبی از بازی در سیتی دارد اما احتمال جدایی را رد نکرده است. اتلتیکومادرید به صورت جدی به دنبال جذب این بازیکن است و پاری‌سن‌ژرمن اگرچه ابراز علاقه کرده اما هنوز اقدامی از سوی این باشگاه صورت نگرفته است.
خریدن این بازیکن 24 ساله که تا سال 2028 قرارداد دارد و در 103 بازی برای سیتی 54 گل و پاس گل به نامش ثبت شده، برای هر تیمی هزینه گزافی خواهد داشت. او سابقه قهرمانی جام جهانی، کوپاامریکا و لیگ قهرمانان را دارد.
 
گریزمان استراحت می‌کند
آنتوان گریزمان یکی از آخرین بازیکنانی است که به اتلتیکومادرید اضافه شده. او با تیم ملی فرانسه تا نیمه نهایی یورو 2024 حاضر بود و مربی آرژانتینی تصمیم گرفته او در مادرید به تمرین ادامه دهد چون مصدومیت‌های فصل قبل را هم مد نظر داشت. خرید جدید تیم، روبین لی‌نورمان هم که در قهرمانی اسپانیا در یورو نقش مهمی داشت، تیم را در این سفر همراهی نکرده و با گریزمان و بازیکنان آرژانتینی بازگشته به پایتخت اسپانیا تمرین می‌کند. الکساندر سورلوث هم که سه روز قبل با قراردادی چهارساله از ویارئال خریداری شد، با تیم سفر کرده است به همراه ژوائو فلیکس که مذاکرات باشگاه برای فروشش به استون ویلا ادامه دارد. بنفیکا از رقابت جذب این بازیکن کنار کشیده و بارسلونا هم علاقه‌ای به جذب او ندارد. فلیکس که در نخستین بازی پیش فصل تیمش گل زد، با شعارهای توهین‌آمیزی از سوی هواداران اتلتیکو مواجه شده که از ابراز علاقه او به انتقال مجدد به بارسلونا و انتقادش از اتلتیکومادرید در حضور قرضی فصل قبل در بارسا عصبانی هستند.
 
عشق مدافع اسلواک
داوید هانچکو مدافع فاینورد از اینکه هنوز نتوانسته راهی اتلتیکومادرید شود، ناراحت است. این بازیکن که در جریان رقابت‌های یورو 2024 بازی‌های خوبی برای تیم ملی اسلواکی انجام داد، مایل به انتقال به اتلتیکو است اما به گزارش مارکا، تیم هلندی بر قیمت 35 میلیون یورویی روی این بازیکن اصرار دارد و این، کار انتقال را سخت می‌کند.
هانچکو گفت: «چند هفته سخت را پشت‌سر گذاشتم اما تنها می‌توانم روی پیشرفت خودم تمرکز کنم، اخبار رسانه‌ها را هم دوست نداشتم که گفتند به خاطر مسائل مالی، اتلتیکو را دوست دارم، این درست نیست. من قرارداد خوبی با فاینورد دارم و اگر انتقال صورت نگیرد، با تمام وجود به بازی برای تیم ادامه می‌دهم.»
دفاع یکی از پست‌های مورد توجه روخی بلانکوس در این تابستان بوده اما تنها توانسته روبین ‌لی‌نورمان را از رئال سوسیداد جذب کند بعد از بازی‌های درخشانی که در ترکیب تیم ملی اسپانیا در یورو انجام داد. حالا اگر فاینورد قیمت مدافعش را کم نکند، او در هلند می‌ماند و لی‌نورمان تنها خرید دفاعی اتلتیکو خواهد بود.
 
گالاگر و پلن B
اتلتیکومادرید از کانر گالاگر فاصله گرفته است. این تیم مصمم بود بازیکن تیم ملی انگلیس را به پایتخت اسپانیا بیاورد اما چلسی اعلام کرده بود تا 15 مرداد باید این قرارداد حل و فصل شود که این اتفاق نیفتاده و اتلتیکومادرید اعلام کرده به فکر گزینه‌های جانشین برای تقویت خط میانی‌اش است. نفر بعدی هم مشخص است، خاوی گوئرا ستاره 21 ساله والنسیا. اما گالاگر که دوران خوبی را در چلسی سپری نمی‌کند، مایل به تمدید قراردادش با استمفوردبریج نیست. او پیش از این دو بار پیشنهاد تمدید قرارداد چلسی را رد کرده و زودتر باید در این باره تصمیم بگیرد.
مارکا گزارش داده مذاکرات با گوئرا موفقیت‌آمیز بوده و اتلتیکو با 25 میلیون یورو مبلغ انتقال به اضافه پنج میلیون پاداش برای این بازیکن موافقت کرده و تنها شرایط شخصی این بازیکن مانده است.
اتلتیکو در حال ساختن تیمی فوق‌العاده برای حال و آینده است و گوئرا به امثال ساموئل لینو، پابلو باریوس، آرتور فرمیرن و سامو اومورودیون ملحق می‌شود که جمع هیجان‌انگیزی برای هواداران اتلتیکو محسوب می‌شود.

 

به دنبال ژیرو
شاید گریزمان مثل دیگر مهاجم فرانسوی، الیویه ژیرو راه لیگ امریکا را در پیش بگیرد. ژیرو بعد از حذف فرانسه از نیمه نهایی یورو 2024 فوتبال ملی را کنار گذاشت بنابراین دیگر رقابتی با گریزمان ندارد. حالا که تا پایان سال 2025 با لس‌آنجلس اف‌سی قرارداد بسته ابراز اطمینان کرده گریزمان هم یک روز به او ملحق می‌شود. ژیرو گفت: «وقتی خبر امضای قرارداد من با لس‌آنجلس را شنید، حسودی‌اش شد. به او گفتم نگران نباش، بزودی همدیگر را دوباره می‌بینیم. نمی‌دانم باشگاه چه شرایطی خواهد داشت اما مطمئنم یک روز به تیم ما ملحق می‌شود.» گریزمان 33 ساله تا سال 2026 با اتلتیکومادرید قرارداد دارد اما امکانش هست که اگر فرمش افت کند، تابستان آینده از این تیم جدا شود.

جستجو
آرشیو تاریخی