استیلی: علیپور و احمدزاده شخصیت قهرمانی دارند

فصل قبل مدعیان ستاره گرفتند اما پرسپولیس قهرمان شد

جعفر برزگر
خبر‌نگار


جدایی بازیکنانی مثل بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی باعث شد تا هواداران پرسپولیس با نگرانی و حساسیت بیشتری فعالیت باشگاه‌شان در فصل نقل و انتقالات را پیگیری کنند. حمید استیلی سرمربی سابق و پیشکسوت قرمزهای پایتخت اعتقاد دارد که باید منتظر شروع لیگ بود تا عملکرد خریدهای جدید را در ترکیب تیم دید. او مدعی است که دو سه خرید پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارند و همین به آنها برای تکرار قهرمانی‌هایشان کمک می‌کند.
برخی هواداران از جدایی سه بازیکن کلیدی ناراحت و نگران این هستند که نفرات جایگزین خلأ آنها را پر نخواهند کرد.
به هرحال چند بازیکن تصمیم گرفتند که فوتبال‌شان را در تیم و فضای دیگری تجربه کنند و باید به تصمیم‌شان احترام گذاشت. هواداران هم باید مثل همیشه فقط روی حمایت از تیم محبوب‌شان تمرکز کنند. ضمن اینکه باشگاه براساس نیازهای فنی و بودجه‌ای که داشت بازیکن گرفت. اما اینکه آنها می‌توانند جای خالی جداشده‌ها را به خوبی پر کنند موضوعی است که باید تا شروع فصل به انتظار نشست.
خریدهای جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از دروازه‌بان خارجی که شناخت کاملی ندارم اما حتماً سرمربی به توانایی‌های فنی‌اش اعتقاد دارد. از طرفی اضافه شدن علی علیپور و فرشاد احمدزاده که شخصیت قهرمانی دارند خیلی به تیم در راه رسیدن به هدفش کمک می‌کنند. به نظرمن با جذب دفاع چپ و راست و یک هافبک جوان و جنگنده تیم کامل می‌شود.
الان این ذهنیت به وجود آمده که پرسپولیس در رقابت با مدعیان، فصل نقل‌وانتقالات را از دست داده است.
فصل قبل هم می‌گفتند که یکی‌دو تیم با جذب ستاره‌ها مدعی اصلی قهرمانی هستند اما در نهایت چه تیمی قهرمان شد؟ پرسپولیس. همان‌طور که گفتم باید دید بازیکنان در لیگ چه کارایی دارند.
یعنی با این پتانسیل می‌توان در لیگ نخبگان با آن همه فوق‌ستاره‌ای که تیم‌های حوزه خلیج‌فارس دارند رقابت کرد؟
نباید احساسی حرف زد. اما همیشه جذب فوق‌ستاره تضمینی برای موفقیت نیست. شما بازی‌های یورو و المپیک را ببینید، فاصله تیم‌ها خیلی نزدیک شده و به اعتقاد من بحث روانی و تاکتیکی شانس موفقیت را افزایش می‌دهد.
سؤال آخر درباره برخی ورزشگاه‌ها و اینکه بعضی از آنها استانداردهای لازم را در آستانه آغاز لیگ بیست‌وچهارم ندارند.
لیگ ما فقط اسم حرفه‌‌ای دارد و مشکلات ورزشگاه‌ها مربوط به امسال و پارسال نیست. همین تشکیل تیم فوتبال بانوان اگر با فشار AFC نبود حالاحالا‌ها باشگاه‌های ما چنین کاری را نمی‌کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی