ورزشگاه تختی شرایط برگزاری بازی ذوب‌آهن را ندارد

میزبانی؛ 280 کیلومتر دور از خانه

محمد قراگزلو
خبرنگار


در فاصله یازده روز تا بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن حتی مدیرعامل باشگاه هم نمی‌داند تیمش قرار است در کدام ورزشگاه با حریف روبه‌رو شود. پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر روز پنجشنبه 26 مرداد ماه در هفته اول لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. این بازی قرار است به میزبانی پرسپولیس در تهران برگزار شود اما هنوز مشخص نیست این تیم در کدام ورزشگاه از حریف خود میزبانی خواهند کرد. مشکلات متعدد ورزشگاه تختی که بعید است در فاصله باقیمانده تا هفته نخست لیگ برتر رفع و رجوع شود مدیران باشگاه پرسپولیس را به صرافت انداخته تا به دنبال برگزاری مسابقه نخست خود در ورزشگاهی غیر از استادیوم تختی تهران باشند. این ورزشگاه جدا از زمین چمن ناهموار مشکلات عمده دیگری از جمله نداشتن گیت ورودی الکترونیکی تماشاگران، نداشتن گیت مخصوص تماشاگران خانم، جایگاه خبرنگاران بسیار ناامن، عدم وجود راهروی جداگانه برای تیم‌های میزبان و میهمان و نور غیراستاندارد مواجه است اما فعلاً با تمام این مشکلات جایگزینی ندارد. دیروز بحث منتفی شدن برگزاری بازی‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه تختی جدی‌تر شد اما جالب اینجا بود که رضا درویش درباره اینکه ورزشگاه تختی در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر نمی‌تواند میزبان دیدارهای خانگی پرسپولیس باشد گفت: درباره این موضوع کسی به ما رسماً ابلاغی نکرده تا برای ورزشگاه جایگزین فکر کنیم. این جمله عجیب درحالی از سوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح شده که انگار او منتظر است در فاصله‌ای کوتاه‌تر تا بازی اول به باشگاهش اعلام کنند دنبال ورزشگاهی دیگری باشد!
 برخلاف اخبار قبلی پرسپولیس دوست ندارد از تهران خارج شود و خبری از حضور در شهرستان‌های دیگر برای برگزاری نخستین بازی فصل نیست اما مدیران این باشگاه هنوز نمی‌دانند باید در کدام ورزشگاه از ذوب‌آهن میزبانی کنند. طی چند روز گذشته شایعاتی درباره برگزاری بازی پرسپولیس- ذوب‌آهن در ورزشگاه شهدای شهرقدس مطرح شد که ظاهراً این ورزشگاه هم از استانداردهای لازم برای برگزاری این مسابقه برخوردار نیست. با این وجود باز هم از روز گذشته بحث برگزاری بازی‌های سرخابی در این ورزشگاه جدی شده است. ورزشگاه شهرقدس نهایتاً چیزی حدود هشت‌هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد و زیرساخت مناسب برای ورود تماشاگران خانم را ندارد. بحث میزبانی در ورزشگاه شهیدکاظمی نیز منتفی است. جدا از مشکلات مربوط به حضور تماشاگران که شورای تأمین قطعاً با آن مخالفت می‌کند حتی اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مجوز برگزاری مسابقه رسمی در این ورزشگاه بدون حضور تماشاگران را بدهند باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد در غیاب تماشاگرانش از حریف میزبانی کند. مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند در هفته‌های نخست کسب نتایج مثبت بسیار اهمیت دارد و حضور تماشاگران و هواداران می‌تواند در بازی‌هایی که پرسپولیس میزبان مسابقه است به کسب سه امتیاز کمک کند که با این حساب بحث میزبانی بدون حضور تماشاگر هم منتفی است. این مسأله در مورد ورزشگاه دستگردی اکباتان هم مصداق دارد و با اینکه این ورزشگاه زمین چمن بسیار باکیفیتی دارد و از بیشتر استانداردها نیز برخوردار است اما قابلیت حضور تماشاگران را ندارد. درحالی بلاتکلیفی پرسپولیس برای میزبانی در شروع فصل تازه به مهم‌ترین معضل فعلی این باشگاه تبدیل شده که این تیم بعد از بازی هفته دوم در تبریز مقابل تراکتور باید در هفته سوم رقابت‌ها و در تاریخ 9 شهریورماه نیز از فولاد خوزستان میزبانی کند.
 باشگاه استقلال به پرسپولیس پیشنهاد داده بوده برای میزبانی مشترک در ورزشگاه امام رضا(ع) اقدام کنند که پرسپولیس اعلام کرده برای میزبانی در این ورزشگاه و استانداردسازی آن باید 25 میلیارد تومان هزینه شود. به همین خاطر بحث ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برای میزبانی از بازی‌های پرسپولیس مطرح شده اما این هم جدی نیست. با این حال چنانچه پرسپولیس مجبور به میزبانی در اراک شود باید 280 کلیومتر دور از تهران و در ورزشگاهی که غالباً بازنده بوده به میدان برود.

جستجو
آرشیو تاریخی