احتمال تبلیغ مالک روی پیراهن تیم

معمای اسپانسرینگ پیراهن پرسپولیس

خبرگزاری برنا روز گذشته در خبری مدعی شد: «بعد از چند فصل همکاری باشگاه پرسپولیس با شرکت ایرانسل، به نظر می‌رسد همکاری طرفین برای فصل جدید به پایان رسیده است. این در شرایطی است که فصل گذشته شرکت ایرانسل به عنوان اسپانسر اصلی پرسپولیس برای تبلیغات روی پیراهن و چند نقطه دیگر پیراهن
۱۱۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پول داده بود. احتمالاً یک کارخانه مطرح کشور بزودی به‌عنوان اسپانسر اصلی روی پیراهن با پرسپولیس همکاری خواهد کرد. مبلغ پرداختی این کارخانه به پرسپولیس برای یک فصل 150 میلیارد خواهد بود.»
 این در حالیست که بعد از انتقال مالکیت رسمی پرسپولیس و استقلال، نام مالک جدید به عنوان اسپانسر جدید روی پیراهن آبی‌ها نقش بسته بود و حالا ممکن است که بانک شهر هم بخواهد در ازای پرداخت هزینه‌های جاری این تیم، نام خودش را به عنوان اسپانسر اصلی روی پیراهن پرسپولیس درج کند.
 موضوع دیگر بحث اسپانسرینگ در آسیا است چرا که این رقابت‌ها تنها در ابعاد مشخصی به تیم‌ها اجازه درج اسپانسر می‌دهد و به واسطه حضور ستارگان بزرگ دنیای فوتبال در این رقابت‌ها، مسابقات در چندین شبکه معتبر جهانی پخش زنده می‌شود. حالا باید منتظر ماند و دید آیا بانک شهر از ظرفیت تبلیغ جهانی در مسابقات لیگ نخبگان غافل می‌شود و کارخانه صنعتی را به عنوان اسپانسر اصلی سرخ پوشان معرفی می‌کند یا اینکه به عنوان مالک باشگاه برندش را روی پیراهن پرسپولیس تبلیغ می‌کند.
 این در حالیست که باشگاه پرسپولیس می‌تواند از این راه کسب درآمد کند و بانک شهر به عنوان یک نهاد تجاری باید تصمیم بگیرد تا برند خودش را روی پیراهن تیمش تبلیغ کند یا از خیر کسب درآمد اسپانسر بگذرد و یا اینکه از این راه بخشی از هزینه‌های تیم تحت مالکیتش را کسب کند تا بتواند از ظرفیت درآمدزایی برند پرسپولیس استفاده کند.
جستجو
آرشیو تاریخی