جدال سخت قهرمان ترک با امیر زارع

کسی به راحتی در المپیک طلا نمی‌گیرد

کشتی‌گیر سنگین وزن ترکیه هدف اصلی‌اش در المپیک را کسب مدال طلا عنوان کرد و همه تلاشش را برای این هدف انجام می‌دهد. طاها آکگول قهرمان المپیک، جهان و اروپا، نماینده ترکیه در دسته ۱۲۵کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود. آکگول اظهار داشته ترکیه می‌تواند یک المپیک تاریخی داشته باشد. آکگول که همسرش باردار است، قبل از بازی‌های المپیک هیجان مضاعفی را تجربه می‌کند. او در صحبت‌هایی گفت: «بزودی فرزندم به دنیا می‌آید و امیدوارم بعد از المپیک ما شادی مضاعفی را تجربه کنیم و او مدال را به گردن من بیندازد. همسرم الان در کشورش (مجارستان) است. ذهن من هم آنجاست. هیجان ما در واقع دو برابر شده است.»
طاها آکگول در بخش بعدی صحبت‌هایش افزود: «ما به سختی المپیک واقفیم، هیچ‌کس به راحتی در المپیک مدال طلا نمی‌گیرد. ما می‌دانیم که کار ما سخت است، رقبای ما خوب هستند اما ما تجربه و قدرت لازم برای غلبه بر این مشکل را داریم. هدف من قطعاً مدال طلا است. تمام تلاشم را می‌کنم و تا آخرین قطره خونم می‌جنگم. امیدوارم با دعای ملت‌مان و کمک خدا مدال طلا را به دست بیاوریم.»
در حالی که فقط چند روز به شروع کشتی بازی‌های المپیک باقی مانده، اتحادیه جهانی درباره رویارویی طاها و زارع هم نوشت: «زارع و آکگول سه سال گذشته در حال مبارزه با یکدیگر بوده‌اند و زارع با برتری 2 بر یک مقابل او پیش است. زارع بزرگترین برد دوران حرفه‌ای خود در آن زمان را با پیروزی 4 بر صفر مقابل آکگول در مسابقات قهرمانی جهان اسلو 2021 بدست آورد. تا آن زمان به این کشتی‌گیر ایرانی به عنوان یک ورزشکار درجه دو نگاه می‌شد. برد او مقابل این کشتی‌گیر ترکیه‌ای در نروژ، زارع را با آکگول، جنو پتریاشویلی و گیبل استیوسون به یک رده‌بندی سوق داد. چهارمین دیدار زارع قهرمان جهان و طاها آکگول ممکن است 19 مردادماه در مرحله نیمه‌نهایی وزن 125 کیلوگرم المپیک برگزار شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی