تقابل صربیناتور و نابغه اسپانیایی در فینال المپیک

همه منتظر یک نبرد بزرگ

دو بخت اول قهرمانی تنیس انفرادی مردان المپیک، جمعه با پایان رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی در ورزشگاه اصلی طبق انتظارات، به فینال رسیدند. در اولین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، کارلوس آلکاراس اسپانیایی در دو ست با نتیجه ۶-۱ فلیکس اوژه الیاسیم کانادایی را مغلوب کرد و با قاطعیت، اولین مدال المپیکی‌اش در اولین تجربه المپیک را قطعی کرد. آلکاراس که در این فصل به قهرمانی گرنداسلم‌ رولان گاروس و ویمبلدون رسیده بود، با مدال طلای این مسابقات فصل رؤیایی خود را تکمیل خواهد کرد و آماده دومین قهرمانی در رقابت‌های آزاد امریکا می‌شود. آلکاراس با صعود به فینال، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ فینال‌های انفرادی مردان المپیک نیز
شد.
در سمت مقابل، برنده بیشترین گرنداسلم در تاریخ تنیس یعنی نواک جوکوویچ با شکست لورنزو موزتی ایتالیایی در دو ست به اولین فینال المپیکی رسید. جوکوویچ می‌خواهد پس ازآندره آغاسی و رافائل نادال، تبدیل به سومین تنیسوری شود که قهرمانی در هر چهار گرنداسلم و مدال طلای المپیک را تجربه می‌کند. جوکوویچ با 37 سال و 74 روز از زمان بازگشت تنیس به مسابقات المپیک در سال ۱۹۸۸، مسن‌ترین بازیکنی است که به فینال المپیک رسیده است.
جوکوویچ و آلکاراس تاکنون 6 بار با هم بازی کرده‌اند که سهم هر یک سه پیروزی بوده است. البته که دو بازی مهم آنها یعنی فینال ویمبلدون در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، به سود آلکاراس تمام شده و جوکوویچ امروز برای مدال طلا نبردی انتقامی در پیش دارد. آخرین مسابقه این دو در زمین خاک رس، در نیمه‌نهایی سال گذشته رولان گاروس با نتیجه ۳-۱ به سود جوکوویچ خاتمه یافت. این فینال جذاب و مهیج، ساعت ۱۳:۳۰ امروز برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی