جالوروسی چگونه تقویت می‌شود؟

رم باید دیبالا را راه بیندازد


«ما باید وینگرهای سرعتی به خدمت بگیریم که بتوانند با دیبالا ارتباط برقرار کنند حتی وقتی او طبق معمول عقب می‌کشد چون این به معنای حرکت رو به جلوی تیم است.»
حرف‌های دانیله دروسی بیانگر هدف رم در این تابستان است یعنی اضافه کردن بازیکنان سرعتی که بتوانند به مهاجم آرژانتینی کمک کنند. مربی رم این حرف‌ها را بعد از باخت یک بر صفر چند روز قبل به تولوز در دیدار تدارکاتی پیش فصل زد؛ یعنی دومین بازی بدون برد جالوروسی برابر حریفانی که رتبه خیلی پایین‌تری دارند.
در حقیقت، تنش در پایتخت بالا گرفته است. مدیر ورزشی جدید باشگاه، فلوران گیسولفی توانسته بود چند بازیکن را بفروشد و فهرست دستمزد باشگاه را کمی متعادل کند اما تنها توانست هافبک فرانسوی، انزو لی‌فی را با قیمتی بالا بخرد در مقایسه با پول‌هایی که معمولاً باشگاه در فصل نقل و انتقالات خرج می‌کند.
روند جدایی‌ها تمام نشده و دائماً شایعاتی درباره رفتن تامی آبراهام به میلان یا کشورش، انگلیس مطرح می‌شود، صحبت از رفتن ادواردو بویه به همین مقصد شده و آینده نیکلا زالفسکی هم کاملاً نامشخص است. روملو لوکاکو بعد از دوران قرضی‌اش به چلسی برگشت و برای ریک کارسدورپ با باشگاه‌های ترک به توافق رسیده‌اند.
داستان به جاهای هیجان‌انگیزش رسیده. ماتیاس سوله خرید شاخص رم شد که احتمالاً مثل آرتم دووبیک با مداخله رئیس باشگاه، دن فرایدکین و تماس شخصی دروسی راه پایتخت ایتالیا را در پیش گرفته است. ساموئل دال نسبتاً ناشناس برای بازی در دفاع چپ جذب شده است اما اگر کسی ترکیب اصلی رم را بنویسد در هر پستی به‌جز مهاجم یا بال راست عمقی دیده نمی‌شود.
دروسی مصاحبه فوق را اینطور تمام کرد: «باید برای بعضی پست‌ها بازیکن بگیریم، حس می‌کنم این اتفاق رخ می‌دهد. باید عملکردمان نسبت به 34 امتیاز از 17 بازی بهتر شود، در سپتامبر تیمی قوی خواهیم داشت، نمی‌شود اینقدر فوری به اهداف رسید.»
 نیاز به دو بازیکن
خب، الان رم باید چه کند؟ اگر تنها بتوانند دو بازیکن بخرند، گیسولفی باید پاسخی برای سؤال دروسی پیدا کند یعنی اضافه کردن سرعت و بازیکنان سریع در کنار دیبالا. از آنجا که سوله به ندرت در چپ بازی می‌کند، برای حمایت از هموطنش، یعنی دیبالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و صرفنظر از سیستم بازی، نزدیک او بازی می‌کند. بنابراین در حالی که تنها استفان الشعراوی 31 ساله در چپ است و لورنزو پلگرینی با تغییر پست وینگر بازی می‌کند، ضروری است که یک بال چپ سرعتی پیدا کنند که بتواند خودش را به دیبالا یا هر مهاجم نوکی که توپ را دریافت می‌کند، نزدیک کند و با هم‌تیمی‌ها اوورلپ داشته باشد.
فدریکو کیزا روی تصمیمش ماند و این باعث شده نام‌های زیادی در ارتباط با رم مطرح شود اما شک نکنید گیسولفی در بازگشت به خانه می‌تواند استعدادهای گمنامی را در لیگ یک فرانسه پیدا کند.
اما خبر نگران‌کننده‌ای هم برای هواداران رم منتشر شده، اینکه لئاندرو پاردس قصد دارد تابستان آینده از تیم جدا شود و به باشگاه دوران کودکی‌اش، بوکا جونیورز برود؛ جایی که در سال 2014 از آن به رم آمد. پاردس خرید دیرهنگام تابستان گذشته بود و اگرچه کمک زیادی به تیم ژوزه مورینیو نکرد اما یکی از بازیکنان کلیدی دروسی شد که نقش مهمی در ثبات خط میانی داشت.
اگر کاپیتان سابق رم که حالا مربی تیم شده، تصمیم به حمله بگیرد در حالی که یک هافبک دفاعی واقعی را عقب نگه می‌دارد و با دو مدافع در یک سیستم پیشرو دفاع می‌کند، پاردس بازیکنی می‌خواهد که در این فصل کمکش کند؛ کسی که در آینده نه‌چندان دور بتواند وسط زمین تیم را مدیریت کند. ماتئو پراتی گزینه ایده‌آلی است، به‌خصوص با شناختی که دروسی از دوران کار فصل قبل در اسپال در کنار او دارد.
اما اگرچه باید به پست هافبک دفاعی توجه کرد اما بازیکن هجومی سمت راست ضروری است. با جدایی کارسدورپ، محمد چلیک تنها بازیکن ثابت ترکیب فصل قبل است چون راسموس کریستنسن هم بعد از دوران قرضی‌اش رفته. بازیکن تیم ملی ترکیه در بهترین حالت، پشتیبان خوبی است و خودش هم از این جهت رضایت دارد.
جذاب‌ترین نامی که مطرح شده، رائول بلانووا است به عنوان بخشی از قرارداد انتقال زالفسکی. سرعت او می‌تواند کمک زیادی به سبک هجومی 3-3-4 دروسی بکند که دیبالا را پوشش می‌دهد و گزینه‌ای جدید به حساب می‌آید. مارک پوبیل آلمریا هم مورد توجه است که بازوی دیبالا می‌شود و بی‌شباهت به رابطه رودریگو دی پائول و لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین نیست. در حالی که این اسپانیایی در المپیک حضور دارد، لورنز آسینیون رن مطرح شده. نقطه مشترک هر سه بازیکن سن زیر 25 سال است که در فصل طولانی پیش رو برای رم مفید خواهد بود.
اگر رم بتواند این دو موقعیت را تقویت کند، در پایان فصل نقل و انتقالات تیم بهتر و متعادل‌تری خواهد داشت. برای آنها اگر به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان در این فصل نباشند، بالارفتن در لیگ اروپا تا بالاترین حد است البته قبل از همه باید به فکر حمایت از ستاره‌شان باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی