ایرادهای مهمی که سازمان لیگ به ورزشگاه تختی گرفت

6 مشکل بزرگ برای میزبانی سرخابی‌ها

با وجود اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال اصرار بر برگزاری دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران تا پایان فصل دارند، اما حالا در فاصله 11 روز تا شروع مسابقات لیگ برتر این ورزشگاه همچنان مشکلات زیادی دارد که شاید به بازی‌های لیگ برتر نرسد.
 اصلی‌ترین مشکل ورزشگاه تختی چمن آن است؛ چمن این ورزشگاه‌ از مدت‌ها قبل کشت شده اما هنوز به شرایط استاندارد نرسیده و تقریباً می‌شود گفت که مسئولان سازمان لیگ از چمن فعلی ناامید شده‌اند و در تلاش هستند از خزانه چمن آزادی، چمن را به صورت رولی به تختی ببرند و روی آن نصب کنند. این مسأله فعلاً درگیر نامه‌نگاری‌های اداری است و هنوز رسمیت پیدا نکرده و مشخص نیست تا روز 25 مرداد که اولین بازی خانگی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن باید در تهران برگزار شود، به نتیجه برسد یا خیر.
 در ورزشگاه تختی گیت‌ الکترونیکی وجود ندارد و با اینکه تلاش‌هایی برای نصب گیت‌ها شده، اما هنوز خبری از خرید و نصب آن نیست.
 یکی دیگر از ایرادهای مهمی که سازمان لیگ به تختی گرفته، مربوط به ورودی‌های اعضای دو تیم است.
 بر اساس قوانین AFC و فیفا ورودی دو تیم میزبان و میهمان برای رسیدن به رختکن‌ها باید مجزا باشد اما در ورزشگاه تختی این اقدام صورت نگرفته و مشخص نیست چطور قرار است این ورودی‌ها را جدا کنند.
 از سوی دیگر با وجود اینکه از مدت‌ها پیش گفته شده بود که ده درصد از سکوهای ورزشگاه تختی (3500 صندلی) در اختیار هواداران خانم قرار می‌گیرد، اما هنوز ورودی مجزای بانوان تعبیه نشده است. با توجه به حضور در فصل تابستان و گرمای هوا در سراسر کشور بازی‌های لیگ برتر زیر نور برگزار می‌شود. از این رو نور ورزشگاه تختی هم باید استانداردسازی شود.
 نور ورزشگاه تختی هنوز تأییدیه سازمان لیگ را برای برگزاری لیگ برتر نگرفته و با وجود تلاش‌های انجام شده نور ورزشگاه هنوز کم است و باید در این زمینه نیز اقدام شود.
 جایگاه خبرنگاران مجموعه نیز مشکلات فراوانی دارد. این جایگاه که در وسط سکوها قرار گرفته و با نرده‌های کوتاه پوشانده شده، امنیت مناسبی ندارد و استاندارد نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی