بحرانی که به این زودی‌ها تمام نخواهد شد

قصه پرغصه ورزشگاه آزادی

محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار

  یکی از اصلی‌ترین چالش‌های فوتبال ما بدون شک موضوع ضعف در حوزه زیرساخت‌هاست که متأسفانه تا به امروز با بی‌توجهی زیادی روبه‌رو شده و همین موضوع باعث شده تا فوتبال ملی و باشگاهی در مقطع فعلی با بحرانی بزرگ مواجه شود.
 وضعیت نامناسب ورزشگاه آزادی و عدم آمادگی این ورزشگاه برای برگزاری دیدارهای رسمی و بین‌المللی باعث شده ابهامات بسیار زیادی به وجود بیاید، هرچند هنوز هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تا به امروز به صورت علنی در خصوص سرنوشت ورزشگاه آزادی و مقوله پراهمیت میزبانی بازی‌های رسمی در این ورزشگاه اظهارنظری نکرده‌اند اما این احتمال وجود دارد که علاوه بر بازی تیم ملی با قرقیزستان، سایر بازی‌هایی که تیم ملی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 میزبانی آن را برعهده دارد، به ورزشگاه دیگری منتقل شود.
  براساس شنیده‌ها روند آماده‌سازی ورزشگاه آزادی بسیار کند است و اگر به همین شکل ادامه یابد، فوتبال ما در بازی‌های دیگر هم با این موضوع مواجه خواهد بود. این در حالی است که تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز با چالش برگزاری بازی‌های آسیایی خود در ورزشگاه‌های دیگر مواجه هستند.
 در حال حاضر فوتبال تهران از 4 استادیوم آزادی، تختی، دستگردی و شهرقدس بهره می‌برد، در این میان استادیوم آزادی تنها استادیومی است که هر ساله به صورت مستمر میزبان مسابقات لیگ برتر و تیم ملی بود و مسئولان مربوطه هر از چند گاهی در صورت بروز مشکل در استادیوم آزادی، مسابقات را به ورزشگاه تختی منتقل می‌کنند که البته برگزاری مسابقات در این استادیوم پیر تهران در اکثر مواقع صدای اعتراض تیم‌ها و هواداران فوتبال را در می‌آورد.
 در این بین استادیوم آزادی و تختی هر از چندگاهی تنها از نظر ظاهری با تغییراتی مواجه بودند و پس از آن مسئولان، سازه مربوطه را به حال خود رها کردند تا به امروز که تعمیر ورزشگاهی همچون ورزشگاه آزادی نیازمند اعتبار یک هزار میلیاردی است و ورزشگاهی همچون تختی هم به اعتبار 500 میلیاردی نیاز دارد که روی هم رفته هزینه تعمیر و تجهیز دو ورزشگاه آزادی و تختی تهران یک هزار و 500 میلیارد تومان برآورده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی