صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

شادی به سبک رونالدو

در یک صحنه دیدنی و به یاد ماندنی، پینتادو، ورزشکار اهل اکوادور، پس از کسب مدال طلای مسابقات پیاده‌روی مردان در المپیک پاریس، با تقلید از حرکت نمادین کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال پرتغال خوشحالی کرد.

 

سلفی با اسب

عکس جالب یوشیاکی اویوا که پس از 92 سال، در رشته سوارکاری برای ژاپن یک مدال المپیکی به ارمغان آورد و با اسبش عکس سلفی گرفت.

 

گرمای پاریس، رقیب المپیکی‌ها

دمای هوا در پاریس بالا رفته و در روزهای اخیر به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسیده که این گرما ورزشکاران را به دردسر انداخته است. به گزارش ایرنا، سیمون بایلز، فوق ستاره ژیمناستیک ایالات متحده، تنها المپینی نیست که گرمای پاریس را احساس می‌کند. بیلز قبل از فینال تیم ژیمناستیک روز سه‌شنبه از طریق اینستاگرام نوشت که مسابقه‌اش تمام شده و او در حالی باید به دهکده المپیک برگردد که با وجود گرمای بالا، اتوبوس کولر ندارد و آنها باید ۴۵ دقیقه، گرما را تحمل کنند. جک دریپر، تنیس‌باز بریتانیایی هم گفت: «من چهار ماه است که در این نوع گرما بازی نکرده‌ام، واقعاً سخت است. انگار یک پلیور بزرگ پوشیده‌ام. بطری‌های آبی که به بازیکنان می‌دهند، خنک نمی‌ماند و شما آب گرم می‌نوشید و بازی در چنین شرایطی جالب نیست.»
لیلا فرناندز، تنیسور کانادایی نیز پس از شکست مقابل آنجلیک کربر از آلمان، گرمای هوا را «دیوانه‌کننده» توصیف کرد. فرناندز در این باره چنین توضیح داد: «من در اسپانیا و همچنین در میامی، جایی که هوا گرم است، تمرین کردم اما وقتی در یک مسابقه هستید، محیط کاملاً متفاوتی است و گرما را نتوانستم مدیریت کنم و این روی کار من تأثیر گذاشت.»
در این شرایط، تیم هفت نفره راگبی نیوزیلند هم برای خنک نگه داشتن بدن‌شان قبل از مسابقه به آب یخ و حمام سرد روی آورده‌اند. با توجه به گرمای بالای پاریس، در خیلی از رشته‌ها برای محافظت از ورزشکاران خدماتی ارائه شده است. بازیکنان تنیس و فوتبال، زمان استراحت‌های بیشتری دارند، ورزشکارانی که در مسابقات قایقرانی در سواحل مدیترانه شرکت می‌کنند، جلیقه‌های یخی برای مقابله با گرما می‌پوشند و دوچرخه‌سواران BMX چترهایی برای محافظت در برابر خورشید دریافت کرده‌اند. این مراقبت فقط مختص انسان‌ها نیست و اسب‌ها با استفاده از فناوری تصویربرداری حرارتی برای تشخیص و جلوگیری از گرمای بیش از حد تحت نظارت هستند، آنها با چادرهای سایه‌دار، فن‌های مه‌گیر و واحدهای خنک‌کننده متحرک مراقبت می‌شوند. همچنین تماشاگران هم به دنبال دوش‌های مه‌پاش برای خنک شدن خود هستند و از چتر استفاده می‌کنند و صف‌های طولانی در غرفه‌های بستنی تشکیل می‌دهند. نیروهای داوطلب حاضر در المپیک هم در روزهای گذشته در استادیوم برج ایفل حتی از شیلنگ‌هایی برای پاشیدن آب به هواداران تشویق‌کننده در بازی والیبال ساحلی امریکا و مراکش استفاده کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی