صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

برویله جالب‌ترین عکس المپیک را گرفت

یک کلیک مثل مدال طلا

مسابقات موج‌سواری المپیک در حال حاضر در تاهیتی برگزار می‌شود و آن‌طرف مرزها، یک فرانسوی اکنون بهترین عکس ورزشی را ثبت کرده است. هنگامی که موج‌سوار برتر برزیلی، گابریل مدینا، بر فراز موج‌ها پرواز کرد، ژروم برویله در کسری از ثانیه با یک کلیک روی شاتر دوربینش، این لحظه تاریخی را ثبت کرد و ناگهان انگار این تصویر ابدی شد. عکسی که احتمالاً مهم‌ترین عکس زندگی‌اش است.
برویله به بیلد می‌گوید: «من در حال حاضر دیوانه‌کننده‌ترین دوران زندگی‌ام را تجربه می‌کنم. قبل از بازی‌های المپیک، 30 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام داشتم و یک‌شبه به 120 هزار نفر رسیده است.» او به سختی می‌تواند آن را باور کند، از نیویورک تایمز گرفته تا گاردین و رسانه‌های معتبر دنیا، همه با او تماس می‌گیرند: «من در ابتدا حتی از کاری که کرده‌ام، آگاه نبودم. مثل همیشه در مسابقات با عکاسان دیگر روی قایق نشستیم. ما هم خیلی وقت بود منتظر بودیم. در واقع، من مشغول آپلود تصاویرم بودم اما بعد دوباره نگاه کردم، دوربین را در لحظه مناسب بالا گرفتم و تمام.»
عکسی که برویله گرفته، ​​با دوربین نیکون Z9 (لنز 100-400 میلیمتر) گرفته شده. او که در اصل اهل مارسی است و 9 سال پیش به تاهیتی نقل مکان کرده، درباره حضورش در این منطقه فرا دریایی فرانسه توضیح داد: «من یک عکاس آزاد هستم و عاشق موج‌سواری. وقتی بعد از مسابقه از تاهیتی به فرانسه برگشتم، همسرم متوجه شد که من در اروپا چقدر ناراضی هستم. بنابراین ما وسایل‌مان را جمع کردیم و به سمت دریاهای جنوبی حرکت کردیم.»
حتی در بین عکاسانی که مانند ورزشکاران، رقیب یکدیگر هستند، چیزی جز تعریف و تمجید وجود ندارد: «همه ما مدت زیادی است که همدیگر را می‌شناسیم و زمان زیادی را با هم می‌گذرانیم اما شما هر روز چنین عکسی نمی‌گیرید. همه برای من خوشحال هستند. این باعث افتخار من است. این مثل حس یک مدال است. اما من قبلاً جایزه عکاسی را نگرفته‌ام. آیا ثبت بهترین عکس ورزشی سال برای طلا کافی است؟»
جستجو
آرشیو تاریخی