صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

از عروسی خونین تا طلای المپیک

قهرمان ایرلندی به تاج و تخت رسید

دنیل ویفن که در سریال مشهور Game Of Thrones (بازی تاج و تخت) به ایفای نقش پرداخته بود، در بخش شنای آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مدال طلا رسید. او 11 سال پیش، برای بازی در این سریال پرفروش انتخاب شد و در قسمت مشهور «عروسی خونین» به ایفای نقش پرداخت. هرچند نقش ویفن، کوتاه و فرعی بود و شاید کمتر کسی او را به خاطر آن نقش به یاد داشته باشد اما کاری که این پسر ایرلندی ۲۳ ساله در استخر المپیک ۲۰۲۴ پاریس انجام داد، شایسته دریافت جایزه گلدن گلوب است. او قهرمان شد و تبدیل به اولین شناگر مرد ایرلندی شد که طلای المپیک را به گردن می‌آویزد.
ویفن، هنگامی که در فینال ۸۰۰ متر آزاد مردان دیوار را لمس کرد و سرش را از آب بیرون آورد و نامش را روی صفحه نمایش با ثبت رکورد المپیک ۷:۳۸.۱۹ دید، دستانش را با افتخار باز کرد و نشان داد که آن بازیگر فرعی تبدیل به قهرمان داستان شده است.
او پس از مسابقه گفت: «اینکه بهترین نتیجه را در شنا به دست آورده‌ام و به طلای المپیک رسیدم، واقعاً باورنکردنی است. هدفم پیشرفت، پیشرفت و پیشرفت تا رسیدن به قهرمانی المپیک بود. ما در المپیک گذشته از رتبه چهاردهم، به فینال قهرمانی جهان، چهارمی در مسابقات جهانی، قهرمان سه‌گانه اروپا، رکورد جهان، دبل قهرمانی جهان و حالا به قهرمانی المپیک رسیده‌ایم. من همه را بردم. ارزش بسیاری برایم دارد. تمام کشور امشب با من است. من معمولاً گریه نمی‌کنم. دوست نداشتم کسی اشک‌هایم را ببیند. این لحظه فوق‌العاده خاص است. هر روز رؤیای این لحظه را می‌دیدم. قبلاً سرود ملی را در المپیک نشنیده‌ بودم و اینکه سرود ملی به خاطر من و در حالی که روی سکو ایستاده‌ام پخش می‌شود، دیوانه‌کننده است.»
جستجو
آرشیو تاریخی