دروازه بانی که رزومه اش بد نیست

مسئولیت انتخاب الکسیس با گاریدو است

 ناصر قراگزلو
خبر‌نگار

حضور دروازه‌بان خارجی جدید بعد از کلی کش و قوس در پرسپولیس میسر شد هر چند که سرخپوشان از ابتدای حضور دروازه‌بان‌های خارجی خیلی در این تیم از این نفرات خاطرات خوبی ندارند. از ساشا ایلیچ و نیکولفسکی تا چند دروازه‌بان خارجی دیگر به هیچ وجه نتوانستند انتظارات را در پرسپولیس برآورده کنند.
در این بین شاید تا حدودی نیلسون برزیلی و رادوشویچ بودند که موفق شدند در قفس توری پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشد هر چند که رادو هم بیشتر به عنوان یک دروازه‌بان دوم در پرسپولیس ایفای نقش می‌کرد. با وجود این و شرایطی که بیرانوند در این فصل برای پرسپولیس به وجود آورد مدیریت باشگاه را ناگزیر کرد تا به دنبال دروازه‌بان خارجی برود و سرانجام زمینه حضور یک گلر خارجی را در پرسپولیس فراهم سازد.

گاریدو باید پاسخگو باشد
سرمربی جدید پرسپولیس خودش دروازه‌بان مدنظرش را انتخاب کرده به همین دلیل گاریدو باید پاسخگوی حضور دروازه بان الجزایری باشد و هر گونه عواقب این انتخاب را در نظر بگیرد. سرمربی پرسپولیس به بهانه حضور در فوتبال آفریقا به نظر شناخت خوبی از بازیکنان این قاره دارد به همین دلیل هم پرسپولیس برای اولین بار تن به خرید دروازه‌بان آفریقایی داد اما اگر گندوز در قفس توری سرخ‌ها جواب ندهد مسئولیتش با مرد اسپانیایی است.

اولین اشتباه، آخرین اشتباه
رزومه هر بازیکنی در جذب او مؤثر است و اگر شخص گاریدو خودش با توجه به شناختش الکسیس را انتخاب کرده باشد نمی‌توان از جذب دروازه‌بان خارجی ایرادی گرفت اما اگر انتخاب توسط واسطه‌ها انجام شده باشد این بدترین حالت ممکن برای جذب یک گلر جدید است و یک سرمربی نباید با طناب واسطه‌ها به چاه بیفتد و خودش را گرفتار کند. ضمن اینکه در پرسپولیس فشار زیادی روی دروازه‌بان وجود دارد چه بسا که اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه برای دروازه‌بان باشد و او را با مشکلات بسیار زیادی مواجه سازد.

رزومه‌اش بدنیست
حضور در سنت‌اتین فرانسه و بازی برای تیم ملی الجزایر و تیم‌های آفریقایی نشان می‌دهد رزومه دروازه‌بان جدید پرسپولیس بد نیست اما ملاک انتخاب نباید فقط بر اساس رزومه باشد و حتماً گاریدو باید دروازه‌بان جدید خودش را به دقت دیده و بازی‌های او را در یک یا چند فصل زیر نظر گرفته باشد تا از او بتواند بهترین بهره را بگیرد. قطعاً انتخاب بر اساس شناخت دقیق سرمربی می‌تواند بهترین رویه انتخاب باشد اما اگر با توصیه تحت تأثیر شرایط دیگر مربی پرسپولیس دست به انتخاب دروازه بان زده باشد اصلاً جالب نیست.

حساسیت روی تست پزشکی
در چندین مورد از حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های ما پیش آمده که این بازیکنان با مشکلات پزشکی مواجه بوده و مصدومیت داشته‌اند. حتی پرسپولیس قبلاً بازیکنی جذب کرد که با هپاتیت مواجه بود به همین دلیل حتماً الکسیس باید با سختگیری خاصی بعد از انجام تمام تست‌های پزشکی جذب شود تا واقعاً به لحاظ بدنی مشکلی نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی