ژولت ناگی جدی‌ترین گزینه برای دفاع چپ

وحید امیری مجارستان را می‌خواهند

بعد از جذب الکسیس گندوز به عنوان دروازه‌بان شماره یک حالا همه هواداران پرسپولیس منتظر حضور یک مدافع چپ خارجی صاحب رزومه به جای عبدالکریم حسن هستند.
پرسپولیس و هوادارانش چیزی حدود سه هفته با اسم یحیی عطیه‌الله مراکشی و ماجراهایش سرگرم بودند و حتی بحث میلاد محمدی و ماسلو سوارز بولیویایی هم در مقطعی جدی شد اما حالا گزینه‌های جدیدی مطرح شده تا یک سردرگمی تازه با این پروژه آغاز شود.
در آخرین گمانه‌زنی‌ها ژولت ناگی از مجارستان، احمد مکنزی عراقی، هنریکه سیلوا از برزیل، جاناتان سیلوا از آرژانتین، ویتالی انسیمبا از کنگو برای این پست در ترکیب پرسپولیس گزینه شده‌اند که ظاهراً بازیکن مجارستانی جدی‌تر از بقیه گزینه‌هاست.
نکته منفی درباره این بازیکن 31 ساله آنجاست که او با باشگاه خودش پوشکاش مجارستان قرارداد دارد و اینطوری کار پرسپولیس برای گرفتن رضایتنامه او دشوار می‌شود. نکته منفی دیگر اینجاست که او بیشتر در پست وینگر چپ بازی کرده اما قابلیت بازی در پست دفاع چپ را هم دارد. جالب اینکه او قابلیت بازی در پست مهاجم و وینگ‌بک را هم دارد و به عبارتی مثل وحید امیری یک بازیکن چندپسته در آن جناح است.
با این حال همین که او اخیراً در یورو 2024 در ترکیب تیم ملی مجارستان به میدان رفته می‌تواند نکته مثبتی درباره او باشد هرچند فقط 15 دقیقه مقابل آلمان بازی کرده است.
ناگی که با شهاب زاهدی هم در باشگاه پوشکاش همبازی بوده سابقه گلزنی مقابل تیم ملی انگلیس در لیگ ملت‌ها را هم دارد که با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه رقم خورد.
فصل قبل این بازیکن در تیم باشگاهی‌اش 26 بازی 11 گل زده و 5 پاس گل داده که این آمار برای یک بازیکن در پست وینگر هم عجیب به نظر می‌رسد.
در عین حال اینکه پرسپولیس به دنبال بک چپ تخصصی نیست می‌تواند محل ایراد باشد اما با این بازیکن پرسپولیس در فاز حمله فوق‌العاده قدرتمندتر می‌شود و جناح چپ در فاز حمله بسیار خطرناک اما مثل عبدالکریم در دفاع آسیب‌پذیر خواهد بود.
گفتنی است گزینه عراقی این پست در تیم ملی المپیک عراق به عنوان بازیکن فیکس بازی کرده، قیمتش در ترانسفر مارکت 150 هزار دلار است و دو بازی به تیم ملی عراق دعوت شده و روی نیمکت نشسته است اما هنوز بازی ملی ندارد.
گزینه آرژانتینی 30 ساله است، در لالیگا فعال بوده و سابقه بازی در تیم‌های بوکاجونیورز، اسپورتینگ لیسبون، آاس رم، لگانس، گرانادا، ختافه و… را در کارنامه دارد ضمن اینکه دو بازی ملی برای آرژانتین و در رزومه خود ثبت کرده است. قیمت او در ترانسفرمارکت 700هزار یورو است.

جستجو
آرشیو تاریخی