پرسپولیس نمی‌داند در کدام ورزشگاه میزبان ذوب‌آهن خواهد بود

قهرمان خانه به دوش

محمدرضا رحیم‌پور
خبر‌نگار

 در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران بزودی آغاز خواهد شد، تیم‌های استقلال و پرسپولیس با چالشی جدی برای انتخاب ورزشگاه مناسب برای میزبانی مواجه شده‌اند و این مسأله به دلیل عدم استانداردسازی کامل ورزشگاه‌ها و مشکلات زیرساختی در پایتخت، به یک موضوع داغ و پرحاشیه تبدیل شده است.
 با پایان لیگ بیست و سوم فوتبال ایران، مسئولان ورزشگاه آزادی بازسازی این ورزشگاه را در دستور کار خود قرار دادند تا بر اساس استانداردهای AFC، این ورزشگاه آماده میزبانی شود. با توجه به این موضوع اعلام شد که ورزشگاه آزادی چند ماهی قابل استفاده نیست و پرسپولیس و استقلال در لیگ جدید باید دیدار‌های خود را در ورزشگاه دیگری برگزار کنند.
 گزینه جانشینی ورزشگاه آزادی، ورزشگاه تختی بود که از همان ابتدا هم معضلات زیادی را داشت. بعد از آنکه مشخص شد استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل آینده لیگ برتر دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه تختی تهران برگزار خواهند کرد، نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت این ورزشگاه قدیمی پایتخت به وجود آمد.
در شرایطی که اخبار و تصاویر ورزشگاه تختی در فاصله دو هفته مانده تا بازی پرسپولیس - ذوب‌آهن در هفته نخست لیگ بیست و چهارم کاملاً ناامیدکننده است مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گویند واقعاً نمی‌دانیم در کدام ورزشگاه باید بازی کنیم!
 بعد از اینکه تقریباً برای همه مشخص شد ورزشگاه تختی در حال حاضر قابلیت میزبانی ندارد، فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا ورزشگاه شهدای شهرقدس به دلیل چمن مرغوب آن به عنوان گزینه دیگر مورد بررسی قرار گیرد اما این ورزشگاه نیز با مشکل جایگاه تماشاگران و ورودی بانوان مواجه است و با توجه به حساسیت‌های فیفا در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد با محدودیت جدیدی روبه‌رو شود.
 همین موضوع باعث شد تا مجدداً بحث میزبانی پرسپولیس و استقلال در مشهد مطرح شود و حتی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس جویای شرایط این ورزشگاه شد اما در حال حاضر بعید است پرسپولیس بخواهد از پایتخت خارج شود چرا که روی حضور هواداران در شروع فصل حساب کرده اما از طرف دیگر تهران ورزشگاه مناسبی برای جانشینی آزادی ندارد.
 نکته حساس‌تر اینکه نبود ورزشگاه آزادی برای میزبانی در هفته‌های نخست لیگ برتر نه تنها استقلال و پرسپولیس را با مشکل جدی مواجه کرده است، بلکه بازی ملی ایران و قرقیزستان نیز ممکن است در ورزشگاهی غیر از آزادی برگزار شود. این مسأله نشان‌دهنده بحران جدی نبود استادیوم‌های استاندارد در پایتخت است.
بحث مهم دیگر میزبانی در آسیا بود که فدراسیون فوتبال ایران برای یافتن راه‌حلی سریع، ورزشگاه نقش جهان اصفهان را به عنوان استادیوم جایگزین میزبان تیم ملی به AFC معرفی کرده است اما برای باشگاه‌ها داستان کمی متفاوت خواهد بود چرا که طبق اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر ورزشگاهی در این رقابت‌ها می‌تواند تنها بین دو تیم به اشتراک گذاشته شود و اگر سپاهان موفق شود جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کند، یکی از دو تیم تهرانی باید سراغ گزینه دیگری بروند که احتمالاً با توجه به تنش‌های گاه و بی‌گاه پرسپولیس و سپاهان در سال‌های اخیر، این پرسپولیس است که نمی‌تواند به نقش جهان برود.
 با این تفاسیر هنوز ورزشگاه میزبان پرسپولیس در لیگ نخبگان مشخص نشده و حتی مدیران این تیم هم نمی‌دانند که می‌خواهند کجا بازی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی