خبر

رضاییان محبوب کنفدراسیون فوتبال آسیا
رامین رضاییان یکی از بازیکنان محبوب از نظر کارشناسان فوتبال آسیا محسوب می‌شود. طی روزهای گذشته بارها مطالبی در توصیف این بازیکن که تازه به خدمت استقلال آمده، منتشر شده است. چند روز پیش صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویری از رضاییان با لباس تیم ملی ایران منتشر کرد. قبل از آن نیز بابت گلی که رضاییان به تیم ملی ولز زده بود مطالب متعددی را خوانده بودیم اما تازه‌ترین موضوعی که درباره رضاییان منتشر شده اختصاص دارد به ضربات کاشته دقیقی که این بازیکن به توپ می‌زند. فیلمی از گل او با پیراهن تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده و سؤالی زیر این فیلم نوشته شده با این مضمون که آیا رضاییان بهترین کاشته‌زن فوتبال ایران است؟ همین سؤال به وضوح نشان می‌دهد که تا چه اندازه رضاییان از نظر کارشناسان فوتبال در قاره آسیا بازیکن مهمی تلقی می‌شود. قطعاً در جریان بازی‌های لیگ برتر نیز وضعیت این بازیکن به طور دقیق مورد بررسی و کنکاش قرار خواهد گرفت.
 

سسما در انتظار عقد قرارداد
قرار بود یوسو سسما در اردوی ترکیه به جمع اردونشین‌ها ملحق شود اما در بازگشت این مربی اسپانیایی به تمرینات استقلال تأخیر ایجاد شده است. در تازه‌ترین مذاکراتی که میان سسما و باشگاه استقلال انجام شده، مقرر گردیده میان دو طرف توافقات مالی تازه‌ای انجام شود و بعد از آن سسما در تمرینات استقلال آفتابی شود. البته این به معنای قطع همکاری مربی اسپانیایی با استقلال نیست. این مربی از زمانی که تمرینات استقلال شروع شده از طریق فضای مجازی با جواد نکونام در تماس است و تمرینات تیمش را به دقت تحت نظر دارد و وضعیت بدنی بازیکنان را با توجه به اطلاعات رسیده از سوی کادر فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع سسما مانند فصل قبل به طور غیر مستقیم در حال همکاری با کادر فنی استقلال است و تلاش می‌کند این تیم را به لحاظ بدنی آماده و مهیای حضور در مسابقات کند.


نمره ضعیف محمد
در تیم المپیک عراق
جواد نکونام هنوز تصمیم نهایی خود درباره منتظر محمد را اعلام نکرده است. برخی نزدیکان به سرمربی استقلال معتقدند که سرمربی آبی‌ها همچنان به دلیل برخی مسائل برای بازگرداندن این بازیکن به جمع استقلالی‌ها مردد است و به همین دلیل هنوز تصمیمی درباره او اتخاذ نکرده است. محمد به تازگی با تیم ملی عراق در المپیک پاریس حاضر شده و در شرایطی که در بازی مقابل مراکش یک نیمه به میدان رفت و با نمره 4/5 یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیم ملی کشورش لقب گرفت، از پاریس به عراق برگشت. با توجه به اینکه منتظر محمد در المپیک نیز درخششی نداشته، به احتمال زیاد بازگشت او به استقلال دشوار خواهد شد و نکونام باید تصمیم نهایی را درباره این بازیکن اتخاذ کند.


دومین حریف تدارکاتی استقلال
شاگردان جواد نکونام بعد از تساوی مقابل استانبول‌اسپور ترکیه که با تساوی 1-1 به پایان رسید و ماشاریپوف هم تک‌گل تیمش را زد در دومین بازی تدارکاتی‌اش روز شنبه به مصاف تیمی از سوپرلیگ عربستان خواهد رفت. آبی‌پوشان تهرانی روز دوشنبه به تهران برمی‌گردند و پس از دو سه روز استراحت تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند.
 

آزمایشات کاکوتا اوکی شد
گائل کاکوتا که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی همچون چلسی، سویا، لنس و... را در کارنامه دارد، در آستانه آبی‌پوش شدن است. این بازیکن که دارای ملیت فرانسوی است و برای تمامی رده‌های پایه خروس‌ها بازی کرده و به قهرمانی اروپا نیز دست پیدا کرده، در نهایت تصمیم گرفت تا برای تیم ملی کنگو به میدان برود. او عضو تیم فوتبال آمینس فرانسه بود و قرار است که بزودی به جمع آبی‌ها ملحق شود. کاکوتا برای امضای قرارداد با استقلال، نیازمند شرکت در تست‌های پزشکی بود که روز گذشته به همراه کادر پزشکی این تیم در یکی از بیمارستان‌های استانبول تمام آزمایش‌های لازم را انجام داد و خبر خوش برای نکونام این بود که او مشکلی نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی