روی خط المپیک

باخ به محمد بیرانوند چه گفت؟

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، همزمان با برگزاری رقابت‌های تیراندازی المپیک پاریس، با محمد بیرانوند، جوان‌ترین تیرانداز المپیکی صحبت کرد.
همزمان با برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با همراهی لوچیانو روسی، رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی در شتقو میزبان رقابت‌های تیراندازی حاضر شد. در این بازدید روسی، محمد بیرانوند را به عنوان جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس به توماس باخ معرفی کرد. باخ با آرزوی موفقیت برای محمد بیرانوند و گفت‌وگو با نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ به تیرانداز نوجوان ایرانی توصیه کرد تا سعی کند با حفظ تمرکز به موفقیت برسد.


شکایت کمیته ملی المپیک از فرانسه
کمیته ملی المپیک ایران از فرانسوی‌ها بابت اشتباه عجیب آنها به IOC شکایت کرد.
قبل از شروع رقابت مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله مقدماتی روئینگ دونفره سبک وزن دختران، گوینده مسابقات در حالی که اسامی ورزشکاران مختلف را می‌خواند، مهسا جاور و زینب نوروزی را به جای ایران، نماینده رژیم غاصب صهیونیستی خواند؛ این اشتباه مسئولان کمیته ملی المپیک را عصبانی کرد و باعث شد تا آنها به کمیته بین‌المللی المپیک IOC و مسئولان برگزاری مسابقات شکایت کرده و خواستار پاسخ رسمی آنها شوند.


هاریموتو حریف نوشاد عالمیان شد
پینگ‌پنگ‌باز سرشناس ژاپنی حریف نوشاد عالمیان در المپیک 2024 پاریس شد. از مرحله یک‌سی و دوم نهایی، «توموکازو هاریموتو» نفر 9 رنکینگ جهانی و سید 6 مسابقات از ژاپن به مصاف «مارتین آلگرو» نفر 79 جهان از بلژیک رفت و موفق شد این حریف را 4 بر صفر (11 بر 3، 11 بر 2، 11 بر 3 و 11 بر 5) شکست بدهد. هاریموتو با این برد، حریف نوشاد عالمیان ملی‌پوش کشورمان در مرحله یک‌شانزدهم لقب گرفت. این پینگ‌پنگ‌باز 21 ساله ژاپنی سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو مغلوب افشین نوروزی و نیما عالمیان شده بود.
 

پیشکسوت والیبال نشسته درگذشت
رضا گوزلی بازیکن اسبق تیم ملی والیبال نشسته ایران در سن ۶۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. رضا گوزلی از جمله نفرات بنیانگذار والیبال نشسته در ایران است. او در کارنامه ورزشی‌اش افتخاراتی مانند طلای پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول و طلای مسابقات جهانی در سال‌های ۱۹۸۵ نروژ، ۱۹۸۶ مجارستان و ۱۹۹۰ هلند را دارد. تیم ملی والیبال نشسته ایران از جمله تیم‌های ورزشی پرافتخار دنیا به شمار می‌رود که در ۹ دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب ۷ مدال طلا و ۲ نشان نقره شده است.


اعزام ۶ کماندار به پارالمپیک
تیم ملی پاراتیروکمان در حالی با ۶ کماندار در بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کند که زهرا نعمتی قهرمان ۳ دوره بازی‌های پارالمپیک در این دوره حضور ندارد. غلامرضا رحیمی، علی‌سینا منشازاده، هادی نوری، سمیه رحیمی، فاطمه همتی و محمدرضا عرب‌عامری ملی‌پوشان اعزامی به پارالمپیک هستند که هدایت این تیم را میلاد وزیری به عنوان سرمربی برعهده دارد. در پارالمپیک توکیو تیم ملی پاراتیروکمان با ترکیب زهرا نعمتی، علی‌سینا منشازاده، محمدرضا زندی، رمضان بیابانی، فرزانه عسگری و غلامرضا رحیمی حضور داشت که دستاورد آن کسب یک مدال طلا و نقره توسط زهرا نعمتی و رمضان بیابانی بود.


پنجمین گروه المپین‌ها در پاریس
نمایندگان سنگ‌نوردی و قایقرانی آب‌های آرام امروزعازم پاریس می‌شوند.
پنجمین گروه ورزشی کشورمان بامداد امروز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را به مقصد پاریس ترک می‌کنند. بعد از اعزام تیم‌های ملی شمشیربازی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی رویینگ، ژیمناستیک، تنیس روی میز، شنا، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری، تیم‌ ملی سنگ نوردی از تهران و قایقرانی آب‌های آرام از ایتالیا فردا وارد دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شوند. سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک به طور رسمی از پنجم مرداد شروع  شد و تا ۲۱ این ماه ادامه دارد. کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار و ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی