با بهترین نتیجه خستگی همه برطرف می‌شود

کاوه: غیبت روس‌ها در المپیک به نفع ما نیست

محسن وظیفه
روزنامه نگار


 
کمتر از یک هفته به سفر تیم ملی کشتی آزاد به پاریس، زمان آمادگی ملی‌پوشان تمام شده است. محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اعتقاد دارد هر کاری لازم بوده برای تیم انجام شده و این تیم با بهترین ترکیب راهی المپیک می‌شود. موضوع مهمی که این روزها ذهن کادر فنی را مشغول کرده، غیبت روس‌ها و البته تقسیم آنها در ترکیب بقیه کشورها است.
 
تیم به روزهای آخر اردوی آماد‌گی رسیده و المپیک هم رسماً شروع شده ولی هنوز تغییرات در بعضی اوزان توسط اتحادیه جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک ادامه دارد.
متأسفانه در این دوره بلاتکلیفی برای رقبای اصلی ما پیش آمد و چندین‌بارشرایط تغییر کرد و این هم برای ما سخت شد. به طور مثال یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم تا چند روز پیش در رنکینگ جایگاه داشت اما با اضافه شدن تسابلوف، چامیزو و کادی ماگمدوف او از رنک خارج شد.
و این ذهنیت تیم را به هم می‌ریزد.
طبیعی است که تمرکز ما و کشتی‌گیران به‌هم می‌ریزد ولی ما تلاش کردیم تیم‌مان را با این ذهنیت آماده کنیم که همه خوب‌های دنیا هستند، پس تمرکزمان به این سمت نمی‌رود که چه کسی باشد یا نباشد.
ولی به هر حال همین که الان یونس از رنکینگ خارج شده، ممکن است همان دور اول با سخت‌ترین رقیبش رودررو شود.
بله، ممکن است که چنین اتفاقی برای یونس رخ بدهد اما او کشتی‌گیر کم‌تجربه‌ای نیست و از نظر ذهنی آماده رقابت با هر حریفی است.
الان شرایط تیم را به عنوان سرمربی چطور می‌بینید؟
تیم در بهترین شرایط است؛ بچه‌ها زحمت خودشان را کشیدند و کادر فنی به همراه فدراسیون هم هر کاری لازم بوده انجام داده است. امیدوارم که نتیجه هم بهترین باشد تا خستگی این تلاش‌ها از تن همه خارج شود.
یک ایده‌ای وجود دارد که نبود روس‌ها به نفع کشتی ایران است و این می‌تواند به موفقیت تیم کمک کند.
باور کنید غیبت روس‌ها به نفع ما نیست. روس‌ها اگر بودند در بیشتر اوزان می‌توانستند جلوی امریکایی‌ها را بگیرند اما حالا چنین شرایطی وجود ندارد. خودمان را برای بهترین کشتی‌ها آماده می‌کنیم و تمرکزمان روی چهره حقیقی خودمان است.
چه پیش‌بینی از نتیجه تیم دارید؟
به بچه‌ها امیدوار هستیم ولی همیشه المپیک‌ها نشان داده اینطور نیست که به هر چیزی که از قبل فکر می‌کنی، اتفاق بیفتد و حتماً آن را به دست می‌آوری. مهم این است که روز مسابقه در المپیک روزت باشد و در آن 6 دقیقه کشتی خودت را بگیری و این سرنوشت‌ساز است.
درباره شانس رحمان عموزاد و امیرحسین زارع هم صحبت کنید؛ امریکایی‌ها روی شکست ضربه فنی امیرحسین زارع در رده سنی جوانان مقابل میسون پاریس خیلی مانور دادند.
امیرحسین باتجربه شده و با آن دوران فاصله زیادی دارد، اصلاً قابل قیاس با سال ۲۰۱۹ نیست. ضمن اینکه فعل خواستن را هم خوب صرف می‌کند. نه اینکه پاریس یا هر حریف دیگری را دست‌کم بگیرد، اما با انگیزه بالایی به مصاف با همه حریفانش فکر می‌کند. همه بچه‌ها را اینطور آماده کردیم که کشتی اول یک فینال است، آن را که پشت سر گذاشتند، کشتی دوم باز یک فینال دیگر است؛ یعنی هر مسابقه را به چشم یک فینال نگاه کنند و تمام تمرکزشان روی همان مبارزه باشد.
به رحمان عموزاد هم خیلی امیدواریم، اما از بقیه هم راضی هستم. امیرعلی آذرپیرا تلاشش را می‌کند و یونس امامی هم روند رو به جلویی دارد و به طور کلی تیم در بهترین شرایط است.

جستجو
آرشیو تاریخی