رفتار غیرحرفه‌ای در پرسپولیس

ایلیا بهزاد اول
روزنامه‌نگار

مدتی قبل بود که پس از صحبت‌های اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص مذاکره با ماتزاری و بیانیه باشگاه راجع به ماجرای لیموچی، از رویکرد اعضای رسمی باشگاه پرسپولیس در خصوص ارتباط با رسانه‌ها انتقاد کردیم و حالا، روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اعتراف به ناتوانی خود در مذاکرات را به مرحله جدیدی رسانده است. روز ۳۱ تیر ماه، خبری در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس مبنی بر رد پیشنهاد پرسپولیس توسط علیرضا جهانبخش منتشر شده است که اتفاقی بی‌سابقه و عجیب در باشگاه‌داری مدرن محسوب می‌شود. در متن خبر منتشر شده در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس آمده: «در تماس وکیل علیرضا جهانبخش و رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به شکل رسمی پیشنهاد داد تا کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران فصل آینده را در باشگاه بزرگ پرسپولیس توپ بزند. وکیل جهانبخش نیز با تشکر و قدردانی از پیشنهاد باشگاه پرسپولیس اعلام کرد این بازیکن فعلاً برنامه‌ای برای حضور در ایران نداشته و همچنان قصد دارد در خارج از کشور به فوتبال خود ادامه دهد. باشگاه پرسپولیس نیز برای کاپیتان کشورمان در ادامه مسیر فوتبالی‌اش آرزوی موفقیت کرد.»
نکته اول این است که در کدام نقطه جهان یک باشگاه حرفه‌ای و پرطرفدار، از پیشنهاد خود به یک بازیکن در سایت رسمی خود خبر می‌دهد؟ شرح وظایف سایت رسمی یک باشگاه مشخص است و تفاوت‌های زیادی با خبرگزاری‌ها دارد. سایت باشگاه‌های ورزشی، همیشه محلی برای اعلام اخبار رسمی مربوط به باشگاه، فروش محصولات اختصاصی و کسب درآمد از طریق ارتباط با شرکت‌های رسمی هستند و انتشار خبر یک پیشنهاد شکست خورده، به هیچ عنوان منطقی و حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد.
نکته دوم که توجه را به خود جلب می‌کند، اعلام خبر مذاکره پرسپولیس با «وکیل» این بازیکن در سایت رسمی باشگاه است. یعنی پرسپولیس، خود به این موضوع اعتراف کرده که توان مذاکره مستقیم با یک بازیکن ملی‌پوش را نداشته و با پیشنهاد منفی یک واسطه و نه خود بازیکن مواجه شده است.
نکته سوم اینکه علیرضا جهانبخش بارها در صحبت‌های خود اعلام کرده قصدی برای حضور در فوتبال ایران ندارد و اعلام این خبر، بیش از هر چیز نشان از بازی رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس برای کم کردن فشار هواداران را دارد. این برای بار سوم در تابستان امسال است که باشگاه پرسپولیس به اسم شفاف‌سازی برای هواداران، به طور رسمی از ناتوانی خود در مذاکرات و جذب بازیکن یا سرمربی خبر می‌دهد. شاید بهتر باشد مدیران پرسپولیس، به جای انتشار اخبار بی‌اهمیت و غیرحرفه‌ای در سایت رسمی خود، به فکر تکمیل کردن تیم و جذب یک دروازه‌بان پیش از اردوی حساس هلند باشند تا سرخپوشان در این لیگ سخت و رقابتی، از سه رقیب قدرتمند خود یعنی استقلال، سپاهان و تراکتورعقب نمانند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی