روی خط پاریس

تأکید به عدم استقبال از کاروان رژیم صهیونیستی
 ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در المپیک مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. یک نماینده چپ تندروی فرانسوی بعد از اینکه در راهپیمایی روز شنبه اعلام کرد، ورزشکاران صهیونیستی در المپیک پاریس به دلیل جنگ علیه حماس در غزه استقبال نمی‌شوند، با واکنش سازمان‌های یهودی روبه‌رو شد. در یک راهپیمایی ضد اسرائیلی توماس پورتس نماینده مجلس فرانسه حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک را محکوم کرد و در یک سخنرانی که توسط روزنامه فرانسوی Le Parisien پوشش داده شد، خواستار بررسی این موضوع شد و در این باره گفت: «من اینجا هستم تا بگویم نه، هیأت اسرائیلی در پاریس مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و از ورزشکاران آنها در بازی‌های المپیک پاریس استقبال نمی‌شود.» اظهارات این نماینده مجلس، خشم رئیس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه را برانگیخت و باعث واکنش او شد.
تیم فوتبال رژیم صهیونیستی قرار است روز چهارشنبه دو روز قبل از مراسم افتتاحیه، اولین بازی المپیکی خود را مقابل مالی در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس برگزار کند.


عبدلی بدون مدال هم پاداش می‌گیرد

شناگر ایران در المپیک بدون کسب مدال هم پاداش می‌گیرد. سامیار عبدلی که در بخش شنا برای کشورمان در المپیک به آب می‌زند، بدون کسب مدال هم می‌تواند از فدراسیون پاداش بگیرد. مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قصد دارند در صورتی که سامیار بتواند رکورد خوب و قابل قبولی کسب کند هم به او پاداش بدهند. عبدلی روز ۱۰ مردادماه در ماده ۱۰۰ متر کرال سینه در المپیک شنا خواهد کرد.


طلای والیبال و یک مدعی غیرمنتظره

اسلوونی تیمی است که شاید در تقدیرش قهرمانی المپیک نوشته شده باشد. تیم ملی والیبال اسلوونی یکی از آماده‌ترین و بهترین تیم‌های حال حاضر جهان است. آنها با نتایج فوق درخشانی که در این چند سال کسب کرده‌اند خود را به رتبه پنجم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال رسانده و برای اولین بار در المپیک حضور خواهند داشت. اسلوونی با داشتن ستاره‌هایی چون تاین اورنات، کلمن چبول، راک موزیچ، تونچک اشترن، آلن پاژنک، یان کوزامرنیک، گریگوری روپرت و یانی کواچیچ هیچ چیزی کمتر از دیگر مدعیان برای قهرمانی المپیک ندارد و مردم این کشور کم‌جمعیت منتظر شگفتی‌سازی تیمشان هستند.
 

برزیل به آلمان رحم نکرد
تیم ملی والیبال برزیل در یک دیدار تدارکاتی آلمان را از پیش رو برداشت. در این دیدار که در شهر ساربروکن آلمان برگزار شد، برزیلی‌ها ست‌های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ از آن خود کردند و تیم ملی والیبال آلمان نیز تنها ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد. این آخرین آزمون تیم ملی والیبال آلمان قبل از شروع المپیک بود و حالا آنها مهیای رفتن به پاریس می‌شوند تا پس از دوازده سال در المپیک حضور داشته باشند. برزیل نیز با این پیروزی به محل اقامت خود در فرانسه خواهد رفت و احتمالاً باز هم یک دیدار دوستانه دیگر برگزار خواهد کرد.


حضور کره شمالی بعد از
 8 سال غیبت
ورزشکاران کره شمالی بعد از ۸ سال غیبت، در المپیک پاریس شرکت می‌کنند. 16 ورزشکار کره شمالی در 7 رشته المپیک پاریس ازجمله دوومیدانی، بوکس، شیرجه، ژیمناستیک، تنیس روی میز و کشتی شرکت می‌کنند. گزارش شده است که هان ایل ریونگ در دوی ماراتن مردان شرکت می‌کند و 2 بوکسور به نام‌های پانگ چول می ‌و وون اونگ یونگ (سبک وزن زنان) نیز واجد شرایط شده‌اند. کره شمالی به دلیل شیوع کرونا هیچ ورزشکاری را به بازی‌های المپیک توکیو اعزام نکرده بود. برهمین اساس این کشور از بازی‌های المپیک زمستانی پکن محروم شد اما این محرومیت برای المپیک پاریس لغو شد. آخرین حضور کره شمالی در المپیک 2016 ریو بود که این کشور 7 مدال (2 طلا، 3 نقره و 2 برنز) کسب کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی