تنها کاندیدای ایرانی برای کمیته ورزشکاران

ثریا آقایی صاحب کرسی جهانی می‌شود؟

برگزاری انتخابات کمیته ورزشکاران المپیک، یکی از رویدادهای جانبی المپیک پاریس است که ثریا آقایی، المپین سابق بدمینتون یکی از کاندیداهای حاضر در این جدال انتخاباتی است.
در این انتخابات ۲۹ ورزشکار از سراسر جهان برای کسب ۴ کرسی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. چهار کاندیدای منتخب به مدت ۸ سال به عضویت کمیته ورزشکاران المپیک در خواهند آمد.
ثریا آقایی که در المپیک توکیو، نخستین ورزشکار زن ایرانی بدمینتون در ادوار المپیک لقب گرفت، اکنون یکی از دو نماینده فدراسیون جهانی بدمینتون و تنها ایرانی حاضر در این انتخابات است. آقایی امیدوار است در خلال برگزاری المپیک بتواند آرای کافی را به دست بیاورد. ورزشکاران المپیکی در دهکده‌های مسابقات در فرانسه قادر به رأی دادن خواهند بود.
در میان ۲۸ رقیب ثریا آقایی، شاخص‌ترین چهره‌های این جمع، آلیسون فلیکس، دونده امریکایی با آمار سرسام‌آور ۷ طلای المپیک و ۱۴ طلای جهان است. به نظر می‌رسد آلیسون فلیکس یک گزینه محتمل برای انتخاب در این کمیسیون است. جسیکا فاکس، ورزشکار رشته کانو اسلالوم از استرالیا با چهار مدال المپیک و یازده مدال طلای جهان چهره شاخص دیگری است که استرالیایی‎ها پشتیبان او هستند. شمشیرباز برجسته، آرون ژیلاگی از مجارستان با سه طلا و یک برنز المپیک و سه بار سابقه قهرمانی جهان، نماینده پرافتخار رشته شمشیربازی در این انتخابات است. ماریانا پاخون، دوچرخه‌سوار بی‌ام ایکس کلمبیا با ۴ مدال المپیک از جمله ۲ طلا و ۶ طلای جهان از دیگر المپین‌های سرشناس است که به عنوان یک المپین عنوان‌دار به دنبال کرسی کمیسیون ورزشکاران است
نیجریه یک چهره ویژه در بین نامزدها دارد. اولوفونکه اوشونایکه یک ورزشکار تنیس روی میز است که برای هشتمین بار در المپیک حاضر می‌شود و در این پیکار کاملاً حق آب و گل دارد. جالب است بدانید خانم اوشونایکه در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا مسابقه داده؛ زمانی که بسیاری از المپین‌های حاضر در پاریس حتی به دنیا هم نیامده بودند!

جستجو
آرشیو تاریخی