نوازی برگشت، هاشمی‌نسب در اتاق انتظار

نکونام منتظر سسما، دستیار خارجی هم می‌آید

یکی از مواردی که بعد از قهرمان نشدن استقلال در لیگ برتر به عنوان یک انتقاد جدی مورد بحث قرار گرفت، موضوع دستیاران جواد نکونام بود. کارشناسان اعتقاد داشتند که سرمربی استقلال باید از کادر بهتری در کنار خود بهره می‌برد و برای مثال یک مربی تمرین‌دهنده کاربلد را که قابلیت طراحی به روز تمرینات را داشته باشد، باید کنار خود قرار می‌داد.
سرمربی استقلال اما هیچ گاه در این راستا اقدامی انجام نداد و ترجیح داد فصل را با همان اعضای کادر فنی پیش ببرد و در نهایت نیز در جایگاه دوم قرار گرفت تا این موضوع سبب بروز انتقاداتی بابت میزان عملکرد یا تأثیرگذاری دستیارانش مطرح شود. آن انتقادات فضا را به سمتی برد که خبرهای متعددی درباره حذف دستیاران نکونام مطرح شود اما تا به امروز رحمتی و رجبی به طور قطع با استقلال همکاری خواهند کرد و نوازی نیز اخیراً در تمرینات حضور یافته تا حضور او نیز به نوعی قطعی به نظر برسد.
اما درباره مهدی هاشمی‌نسب روایت‌های متعددی شنیده و گفته می‌شود شاید او در نهایت از کادر جدا شود اما درعین حال صحبت از بازگشت او هم هست و گفته می‌شود هاشمی‌نسب بعد از گذراندن دوران مربیگری درجه A به کادر باز خواهد گشت.
هرچند که بازگشت هاشمی‌نسب نیز نگاه‌ها را متوجه خود کرده است اما شنیده می‌شود سرمربی استقلال به دنبال استخدام یک مربی خارجی است تا در کنار این افراد قرار بدهد. چه هاشمی‌نسب برگردد و چه برنگردد نکونام قصد دارد گزینه دیگری را به کادر فنی تیمش اضافه کند تا شاید از لحاظ فنی اوضاع به شکل دیگری پیش برود و انتقاداتی که مطرح می‌شود نیز تا حدی فروکش کند.
البته اینها به این معنا نیست که یوسو سسما از استقلال جدا شده باشد. این مربی اسپانیایی که استاد بدنسازی پیش فصل است بزودی به کادر فنی استقلال اضافه خواهد شد و جواد نکونام نیز دورادور با این مربی در تماس است و متد او را در تمرینات به اجرا می‌گذارد.
گفته می‌شود سسما بزودی در تمرین استقلال حضور خواهد یافت. حتی ممکن است بعد از اسکان استقلال در ترکیه سسما خود را به این کشور برساند و در اردوی آبی‌ها حاضر شود.
به هر حال هر چه که هست در فصل جاری بیش از هر زمان دیگری نگاه‌ها به کادر فنی استقلال است. چه خود نکونام که در رأس کار قرار دارد و چه دستیارانش؛ همگی به نوعی زیر ذره‌بین هستند و اگر استقلال بتواند عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارد و از خریدهایی که شده به نحو احسن استفاده کند، کفه ترازو به سمت این کادر سنگین خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی