استقلال نباید بازیکن‌سازی کند

مؤمنی: تیم بزرگ، بازیکن بزرگ می‌خواهد

این روزها باشگاه استقلال حضور پر رنگی در بازار نقل و انتقالات دارد و همین موضوع باعث شده تا توقع از آبی‌پوشان بالا برود؛ به همین بهانه به سراغ محمد مؤمنی رفتیم تا با او از آخرین ارزیابی وضعیت استقلال آگاه شویم.
محمد مؤمنی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره آخرین شرایط تیم استقلال و روند نقل و انتقالاتی این تیم به ایران ورزشی گفت: «خوشبختانه نام‌هایی که استقلال در بازار نقل و انتقالات جذب کرده، مؤید آن است که این تیم با چشمانی باز وارد بازار شده و مشغول برطرف کردن نقاط ضعف فصل گذشته است. تیم بزرگ استقلال باید طوری بسته شود که همواره مدعی قهرمانی باشد ضمن اینکه این تیم فصل آینده در مسابقات متعددی از جمله لیگ برترکه لیگ پر فشاری محسوب می‌شود، جام حذفی و لیگ نخبگان حاضر است و طبیعتاً برای حضوری موفق در تمام رقابت‌ها، باشگاه به نیروی انسانی با کیفیت نیاز دارد. از روند این روز‌های باشگاه استقلال مشخص است که مالک جدید یک وحدت تیمی را به وجود آورده و حفظ جواد نکونام هم کمک بزرگی به استقلال بود چرا که بازیکنان با تفکرات او آشنا هستند و استقلال در ثبات می‌تواند روند رو به رشدی داشته باشد.»
مؤمنی در خصوص خرید‌های تیم استقلال توضیح داد: «تیم بزرگ، بازیکن بزرگ می‌خواهد، وظیفه بازیکن‌سازی بر عهده تیم‌های بزرگ نیست؛ البته اگر بازیکن‌سازی هم انجام شود یک نقطه مثبت محسوب می‌شود اما اگر بازیکن‌سازی نباشد، برای استقلال ضعف محسوب نمی‌شود. استقلال یک تیم مصرف‌کننده است که بازیکن سایر تیم‌ها را جذب می‌کند، در عرصه‌های بزرگتر مثل لیگ نخبگان آنها را چهره می‌کند و زمینه صادرات آنها به تیم‌های بزرگتر را فراهم می‌کند. این موضوع خودش یک نوع صادرات محسوب می‌شود و استقلال صادرات بازیکن می‌کند نه بازیکن‌سازی.»
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: «استقلال این فصل در لیگ نخبگان حضور دارد و در این رقابت‌ها هم می‌تواند مدعی ظاهر شود چرا که کسی پیش‌بینی نمی‌کرد باشگاه العین بتواند تیم‌های بزرگ عربستانی را شکست بدهد. اگر العین توانست، ما هم می‌توانیم. ما در ایران از نظر نیروی انسانی کمبودی نداریم اما در بحث آموزش مشکلاتی وجود دارد که باید مرتفع شود. ما می‌توانیم مقابل غول‌های آسیایی قدعلم کنیم چرا که آنها فقط به واسطه پول خرید می‌کنند اما ما استعداد‌های خودمان را داریم. بازیکنانی که نقش کلیدی و محوری را برای فوتبال ما دارند. ما خیلی به بازیکنان بزرگ خارجی نیاز نداریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی