دوپس اپاسی و تنها یک بازی در فصل گذشته

جانشین بیرانوند از کامرون می‌آید؟

پس از پیوستن علیرضا بیرانوند به تراکتور، نام دروازه‌بان‌های مختلفی برای جانشینی مرد شماره یک تیم ملی ایران در پرسپولیس مطرح شده است؛ از محمدرضا اخباری گرفته تا حسین پورحمیدی و برخی گزینه‌های خارجی. جدیدترین گزینه خط دروازه پرسپولیس، دویس اپاسی ۳۱ ساله است؛ سنگربان اصلی تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ که حالا مورد توجه مدیریت باشگاه پرسپولیس برای جانشینی بیرانوند قرار گرفته است.
دویس اپاسی که دو فصل اخیر را در تیم ابهای عربستان گذرانده، پس از درگیری سرمربی تیم ملی کامرون یعنی ریگوبرت سانگ با آندره اونانا دروازه‌بان فعلی یونایتد، به دروازه‌بان اصلی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ تبدیل شد و در شب پیروزی مقابل برزیل پس از ثبت هفت مهار موفق شد جایزه بهترین بازیکن زمین را از فیفا دریافت کرد. نکته منفی در خصوص اپاسی، ثبت تنها یک بازی در فصل گذشته لیگ حرفه‌ای عربستان پس از جذب تاتاروشانو، دروازه‌بان سابق میلان توسط تیم ابهاست.
به نظر می‌رسد اپاسی، یکی از گزینه‌های خارجی نسبتاً ارزان‌قیمتی باشد که مدیران پرسپولیس برای جانشینی بیرانوند در نظر دارند. دیگر گزینه خارجی پرسپولیس، عبدالوحید نعمتوف ۲۳ ساله است که در ۲۲ بازی فصل گذشته لیگ ازبکستان، موفق به ثبت ۹ کلین‌شیت برای تیم نسف قارشی شد. با این حال، هنوز تصمیم قطعی پرسپولیس برای جذب یک دروازه‌بان داخلی یا خارجی مشخص نیست و معمای این پست نیز مانند سمت چپ خط دفاعی حل نشده است.
جستجو
آرشیو تاریخی