بازگشت ستاره‌های سابق به صدر اخبار

پرسپولیس برانکو، همچنان در اوج

ایلیا بهزاد اول
روزنامه‌نگار


شاید روزهای اخیر فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران را باید به نام تیم درخشان برانکو ایوانکوویچ نوشت. تیمی که در چهار فصل متوالی، بهترین بازی‌های ممکن را ارائه داد و با انسجام تیمی و عملکرد بهتر نسبت به سایر رقبا، به سه عنوان قهرمانی متوالی در این لیگ رسید‌. پنج سال پس از آخرین قهرمانی برانکو در پرسپولیس، هنوز سه ستاره کلیدی اولین تیم او جنجالی‌ترین بازیکنان فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران هستند. رامین رضاییان با انتقال به استقلال و تبدیل شدنش به یاغی جدید فوتبال ایران، یکی از مهم‌ترین انتقالات سال‌های اخیر را رقم زد و علی علیپور و فرشاد احمدزاده پس از گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام به پرسپولیس بازگشتند.
از زمان حضور در تیم برانکو تا امروز، این سه ستاره مسیر متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند اما نقش دوران طلایی در لباس سرخ پرسپولیس برای توجه تیم‌های بزرگ به این بازیکنان کتمان‌ناپذیر است. در کنار این سه بازیکن، می‌توان حضور مهدی طارمی در اینتر را هم محصول روزهای شیرین طارمی در پرسپولیس دانست و پس از گذشت چند سال، می‌شود ارزش کار برانکو و کادر فنی‌اش در پرسپولیس را درک کرد. تیمی که نشان داد با انسجام تیمی و کار اصولی، می‌توان نتیجه گرفت و ثبات داشت و محصولاتی را برای فوتبال ایران ساخت که تا سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال این کشور حضور داشته باشند.
 پس از خدمت برانکو و کادرش به فوتبال ایران، حالا باید منتظر این بمانیم و ببینیم کدام تیم می‌تواند دستاوردهای آن دوره از پرسپولیس در حوزه پرورش و رشد ستاره‌ها در فوتبال ایران را تکرار کند. موضوعی که با وضعیت فعلی نقل و انتقالات فوتبال ایران و رویکرد باشگاه‌ها در جذب بازیکنان ستاره و باتجربه، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. رویکردی که شاید از دلایل اصلی رشد نکردن نسل تازه فوتبال ایران و افزایش میانگین سنی تیم‌های مطرح لیگ و تیم ملی فوتبال ایران باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی